משטרת תאילנד הודיעה הבוקר (שישי) כי הגישה כתב אישום נגד סרראט רנגסיוותפורן (36), בגין רצח 14 בני אדם באמצעות ציאניד. לפי המשטרה, מסע הרצח של רנגסיוותפורן, שנעצרה לפני כחודשיים ומכחישה את מעשי הרצח, החל כבר בשנת 2015 - והוא נחשב למסע הרציחות הקטלני ביותר בתולדות המדינה.
2 צפייה בגלריה
תאילנד רוצחת סדרתית סרראט רנגסיוותפורן הרעילה 13 חברים
תאילנד רוצחת סדרתית סרראט רנגסיוותפורן הרעילה 13 חברים
מואשמת ב-80 סעיפים, וייתכן כי ייגזר עליה עונש מוות. סרראט רנגסיוותפורן אחרי מעצרה
(צילום: EPA/ROYAL THAI POLICE)
כתב האישום נגד "רוצחת הציאניד" מכיל 80 סעיפים, בהם הרעלה, זיוף, גניבה ורצח בכוונת תחילה, שהעונש על כך בתאילנד הוא עונש מוות. לטענת המשטרה, ורנגסיוותפורן החדירה ציאניד למזון ולשתייה של קורבנותיה, וביצעה מעשי רצח בשמונה מחוזות שונים במדינה.
המשטרה הוסיפה כי הרוצחת הכירה את כל קורבנותיה, לרובם היא הייתה חייבת כסף ומהשאר היא גנבה כסף. "רנגסיוותפורן עשתה זאת בעקבות התמכרות להימורים ברשת, ובסך הכול גנבה מקורבנותיה 140 אלף אירו", ציינו במשטרה.
מלבד הנרצחים היא ניסתה להרוג אישה נוספת, אך ללא הצלחה. הניצולה היא שוטרת שהלוותה לרנגסיוותפורן 250 אלף באהט (כ-7,300 דולר), והיא החלה להקיא והתעלפה אחרי שישבה לאכול איתה ארוחת צהריים. השוטרת חשה ברע כ-20 דקות אחרי שאכלה, וככל הנראה הקאת המזון המורעל סייעה לה לשרוד.
הרוצחת רנגסיוותפורן עברה השבוע הפלה טבעית בזמן ששהתה במאסר, והיא הובהלה לבית החולים המקומי. היא הייתה בחודש השישי להריונה, ובמשטרה טוענים שאין קשר בין ההפלה לבין החקירות שעברה. בעלה של רנגסיוותפורן הוא קצין בכיר במשטרת מחוז רצ'בורי שבמערב תאילנד, שם הורעלה אחת מהנרצחים, והוא מואשם בכך שחיפה על אחד מהפשעים שביצעה.
הפרשה נחשפה אחרי מה שהיה כנראה הרצח האחרון, בחודש אפריל השנה, אז הרוצחת נסעה עם חברתה סיריפורן קנוונג להשתתף בטקס בודהיסטי ממערב לבנגקוק, ובמהלך ביקורן שם התמוטטה קנוונג ליד גדת נהר – ומתה. כשגופתה נמצאה התברר כי הטלפון שלה וסכום כסף שהיה ברשותה נעלמו.
בקרב משפחתה של קנוונג התעוררו ספקות באשר לנסיבות, ובנתיחה שלאחר המוות נמצאו בגופה שרידי ציאניד. בעקבות פענוח הרצח הזה הרחיבה המשטרה את החקירה, ומצאה בביתה של רנגסיוותפורן חומר שלפי החשד הוא ציאניד. אז התברר לה כי רצח קוונג היה רק קצה הקרחון, וכי רנגסיוותפורן ניהלה בשנים האחרונות מסע הרג. במשטרה ציינו כי בין קורבנותיה היו בן זוגה לשעבר ושתי שוטרות. גם קרובי משפחותיהם של קורבנות אחרים דיווחו כי תכשיטים וכסף מזומן שהיו ברשותם נעלמו.