ערווה שיך עלי ממחנה הפליטים שועפט, שעל לחיו הוטבע סימן של מגן דוד במהלך מעצרו, כפי שנחשף ב-ynet, שוחרר היום (ראשון) בהוראת בית המשפט, ואמר ל-ynet כי "אזקו אותי בידיים וברגליים וכיסו לי את העיניים לפני שגרמו לי לסימן על הלחי". לדבריו, "אני הכי כועס שהם עשו את זה מול אשתי והילדים שלי".
2 צפייה בגלריה
 ערווה שיך עלי משתחרר מכלא הדרים
 ערווה שיך עלי משתחרר מכלא הדרים
"הוגשה כבר תלונה למח"ש". ערווה שיך עלי עם שחרורו
(צילום: יאיר שגיא)
2 צפייה בגלריה
 תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות סחר בסמים פצוע במעצרו
 תושב מזרח ירושלים החשוד בעבירות סחר בסמים פצוע במעצרו
שיך עלי וסימן מגן דוד על פניו, יממה לאחר המעצר
שיך עלי נעצר בחשד לעבירות של סחר בסמים, ועורך דינו מהסנגוריה הציבורית, אכרם אבו לבדה, טען לפני הדיון שבו הוא שוחרר כי בניגוד להחלטת בית המשפט שרופא יבדוק אותו - המשטרה השאירה אותו ללון בתא מעצר, ולא העבירה אותו למתקן כליאה של שב"ס. השופטת עדי בר טל נימקה את השחרור הבוקר במחדלי המשטרה, בין השאר לאור העובדה שהעצור שהה במשטרה ארבעה ימים - ורק אתמול הועבר לבית המעצר.
לדבריה, כמעט שלא בוצעה שום פעולת חקירה משמעותית בזמן הזה. היא הבהירה גם כי מתמונותיו של העצור "עולה שהמעצר לווה באלימות קשה", ואישרה שאכן לא ראה רופא חרף החלטת בית המשפט הקודמת. המשטרה, אגב, לא ביקשה אפילו עיכוב ביצוע להחלטה - חרף טענתה שמדובר בעבריין סוחר סמים שמסוכן לציבור.

המשטרה פרסמה אתמול תגובה חריגה לטענות העצור, שנחשפו ב-ynet. לטענת המשטרה, שיך עלי התפרע במהלך מעצרו בגין עבירות של סחר בסמים, ומגן הדוד שעל לחיו נגרם ככל הנראה מ"פריט לבוש" של אחד השוטרים - שרוכי נעליו. עם זאת, אבנר רוזנגרטן, מנהל המכון למדע פורנזי - גוף פרטי שנותן חוות דעת משפטיות - אמר הבוקר ב-ynet live כי אין שום קשר בין הנעל והשרוכים, לבין ההטבעה על העצור.
לדברי רוזנגרטן, "אין התאמה בין ההטבעה שעל פני העצור ובין שרוכי הנעל שהוצגו על ידי המשטרה. זו לא הנעל הזאת, ולא השרוכים האלה. נראה שהסימנים נוצרו על-ידי כלי או כלים מתכתיים". רוזנגרטן הבהיר כי הוא לא יודע להגיד בוודאות שמדובר במגן דוד שהוטבע על פני העצור, על אף שהסימן מזכיר זאת. הוא הבהיר כי סידור הסימנים מתאים ל"כלי אחד מתכתי, שהטביע את זה באירוע אחד". המשטרה, לדבריו, הייתה לחוצה מהפרסום - ומיהרה להוציא הודעה שגויה. עו"ד דני בר דוד, סגן מנהל מחלקת מעצרים בסנגוריה הציבורית הבהיר כי מדובר גם בשוטרי ימ"מ שפעלו מול העצור, וחריג מאוד ש-16 שוטרים בחרו שלא להפעיל מצלמה שתתעד את פעילותם.
את טענת המשטרה בכל מקרה לא ניתן לאמת, שכן על אף ש-16 שוטרים השתתפו במעצר - בבית המשפט התברר שאף מצלמת גוף לא פעלה, כפי שקרה במקרים אחרים של טענות לאלימות שוטרים. הסימן על פניו של שיך עלי, נדגיש, נראה היטב בדיון שהתקיים יממה אחרי המעצר. גם אם אכן מדובר בנעל של שוטר ולא בהטבעה מכוונת של מגן דוד על פני העצור, לא ברור מדוע היה צורך לבעוט בחוזקה בפניו או להצמיד אליהן נעל בעוצמה כה רבה.
המשטרה טענה כי "במהלך חיפוש על פי צו בבית החשוד במחנה הפליטים שועפט, נתפסו חומרים החשודים כסמים בכמות גדולה שלא לצריכה עצמית. מדובר ביותר מק"ג חומר החשוד כחשיש, אקסטזי, מטדון ועוד. בשלב מסוים, החל החשוד להשתולל. הוא תקף באלימות את השוטרים והתנגד למעצרו. נדרשו מספר שוטרים על מנת להשלים את מעצרו, שבוצע כחוק".
יש לציין כי דוברות המשטרה הוציאה הודעה על המעצר כבר ביום רביעי וציינה בה כי נתפסו סמים שהוסלקו בבית במחנה הפליטים שועפט - אך לא ציינה דבר על התנגדות אלימה של העצורים ועל כוח שהשוטרים נאלצו להפעיל. כן נכתב כי "במהלך פעילות כוחות המשטרה, יודו לעברם אבנים ובקבוקי זכוכית, ובעקבות זאת נאלצו הכוחות להשתמש באמצעים לפיזור המון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק".