בית משפט בפריז שחרר שלשום (שישי) ממעצר את ארבעת הישראלים החשודים בפרשת הברחת הגת לצרפת. על החשודים נאסר לעזוב את צרפת עד סיום ההליכים הפליליים נגדם.  
1 צפייה בגלריה
חן אלקיים ואופיר שקורי - שותפי שנפגעו מארד חיון
חן אלקיים ואופיר שקורי - שותפי שנפגעו מארד חיון
חן אלקיים
(צילום: יובל חן)
שלוש צעירות ישראליות נעצרו ביום חמישי האחרון בפריז כשניסו להבריח יותר מ-200 ק"ג של צמח הגת, הנחשב בצרפת לסם בלתי חוקי. אחת העצורות היא כוכבת הטיקטוק חן אלקיים. במקביל אליה נעצר גבר ישראלי (36), יחד עם עוד שלושה בלדרים נוספים שנעצרו בפשיטה במלון.
מהחקירה עולה כי הצעירות קיבלו את החבילה ובה הגת ממונית בנתב"ג. גם בפריז חיכתה להן מונית שלקחה אותן למלון. כל התיאומים נעשו מטלפון חסוי. כשהגיעו למלון פגש אותן המזמין, אזרח סומלי, ששילם לכל אחת מהן 5,000 שקלים. בדיוק כששילם להן פרצו למלון 50 שוטרים ועצרו אותן. בפשיטה של המשטרה על המלון נתפסו 242 ק"ג גת, 28 אלף אירו ושני כלי רכב.
בחקירה עלה כי הצעירות הבריחו בעבר גת בשיטה הזאת לפחות חמש פעמים. הצעירות טענו שהטעו אותן ולא ידעו שגת אינו חוקי בצרפת. עוד טענו כי לא הכירו זו את זו ונפגשו רק במטוס. כמו כן, אמרו שלא הכירו את האדם שארגן את ההברחה.
עו"ד מרדכי ציביןעו"ד מרדכי ציבין
בינתיים הרשויות בצרפת הגישו כתב אישום בפרשה נגד תשעה אנשים בגין מעורבות ברשת של הברחת גת מישראל לצרפת ולהולנד. הרשת עסקה ביבוא ויצוא של סמים, רכישת, החזקה, מכירה והשתתפות בהתארגנות פלילית.
הרשויות הצרפתיות טוענות כי אותה רשת העבירה ב-8 החודשים האחרונים יותר מ-8 טון גת ב-50 טיסות, והכול בשווי מוערך של 1.2 מליון אירו. על פי הרשויות בצרפת, היעד של הגת הוא הקהילות המזרח אפריקניות בצרפת ובהולנד. הרשת מצאה בלדרים בישראל כדי להעביר את הסמים בכבודה שלהם. מדובר באחת ההברחות הגדולות שנתפסו בשנים האחרונות.
עו"ד מרדכי ציבין המייצג חלק מהחשודים אמר כי "העובדה שבית המשפט שחרר את החשודים לאלתר, וללא ערבות, מצביעה על כך שמדובר בפרשה שבה הוטעו החשודים על ידי מי ששלח אותם. אני סומך על רשויות אכיפת החוק בצרפת, ומקווה כי בהקדם הם יוכלו לשוב ארצה".