מתיחות בירושלים עם תחילת חגי תשרי: עימותים התרחשו הבוקר (יום שני) בין שוטרים למוסלמים בהר הבית, על רקע עליית היהודים לרגל ראש השנה. במהלך הלילה הסתגרו במסגד בהר כמה צעירים, והבוקר - עם תחילת ביקורי היהודים - הם ירו זיקוקים לעבר השוטרים במקום. באזור שער האריות אף התעמתו מוסלמים עם שוטרים ויידו לעברם אבנים. שני חשודים נעצרו בחשד לסתה ולהפרת סדר, ולפי שעה הביקורים בהר ממשיכים כרגיל.
ברקע העימותים פרסמו דוברי חמאס הודעות מסיתות, שבהן עודדו את המתפרעים וקראו למוסלמים להתעמת עם שוטרים בהר הבית. עם זאת, ההתפרעויות הבוקר היו בהיקף קטן יחסית לעומות המהומות שאירעו בהר הבית בחודש אפריל.
4 צפייה בגלריה
רעולי פנים התמקמו בתוך המסגד לתקוף שוטרים ויהודים שיכנסו
רעולי פנים התמקמו בתוך המסגד לתקוף שוטרים ויהודים שיכנסו
המתפרעים אגרו אבנים במסגד מבעוד מועד
4 צפייה בגלריה
מתיחות במסגד אל אקצא לאור כניסת יהודים
מתיחות במסגד אל אקצא לאור כניסת יהודים
שוטרים על הגגות עם תחילת עליית היהודים להר הבית
באחד הסרטונים שפורסמו נראה שוטר דוחף מתפלל שמתווכח עמו, וזה נופל לקרקע ומאבד את ההכרה. המתפלל פונה לטיפול רפואי. המשטרה מסרה כי מדובר ב"תיעוד חלקי ומגמתי, שהוא חלק ממסע הסתה מתמשך בניסיון להסלים את המצב, ואינו מציג את ההתרחשות המלאה במקום - לרבות מה שקדם לה והוביל אליה". לפי המשטרה, מלבד הפרות הסדר בהר הבית, השוטרים מתמודדים עם קבוצת נשים שקוראות קריאות הסתה לאלימות בהר.
"חלק מאותם מסיתים ומסיתות שהפרו את הסדר והורחקו מהמקום, שייכים לקבוצות 'מורביטון' ו'מורביטאת' שהוצאו אל מחוץ לחוק בשנים האחרונות, ואלו המשיכו בפעילות ההסתה בעיר העתיקה מחוץ להר הבית והתעמתו פיזית עם השוטרים. בשלב מסוים אדם מבוגר שהיה עמם חסם בגופו דרכם של עוברי אורח, עשה פרובוקציה, השתתף בהסתה והפר את הסדר. הוא לא נשמע פעם אחר פעם להוראות השוטרים, ובסוף מעד ונפל במדרגות לאחר שנאבק פיזית בשוטרי מג"ב ונהדף לאחור. כתוצאה מנפילתו הוא נחבל וטופל בשטח על-ידי גורמי רפואה שהיו במקום". זה הסרטון שצירפה המשטרה לתגובתה:

מהמשטרה נמסר כי בימים האחרונים הופצו ברשתות החברתיות "פרסומים כוזבים ושקריים רבים לגבי הר הבית, במטרה להתסיס את השטח ולהסית לאלימות". לפי המשטרה, אותם פרסומים מופצים על-ידי "גורמים עוינים ובעלי אינטרס", בזמן שאין כל שינוי בסטטוס-קוו בהר הבית - שבמסגרתו מתנהלות במקום תפילות של מוסלמי וביקורים של ישראלים ותיירים. "לא נאפשר לאף אדם לשבש את שגרת החיים במקום בהתאם לנוהג הקיים, וכל מי שיפר את הסדר במקומות הקדושים וינהג באלימות מכל סוג שהיא – יטופל בנחישות", נמסר.
אתמול נכנסה המשטרה לרמת הכוננות הגבוהה ביותר, כשהמוקד הוא ירושלים והעיר העתיקה. במחוז ירושלים נפרסו לפני החג מאות שוטרים ולוחמי מג"ב, ובמשטרה מצפים שבתקופת החגים יגיעו רבבות מבקרים לירושלים ולכותל ולהר הבית בפרט. העלייה להר הבית ליהודים תימשך כסדרה במועדים הקבועים, חרף המתיחות, ומחוז ירושלים ערוך סביב התרעות לפיגועים של ארגוני טרור ומחבלים בודדים.
מהמשטרה נמסר כי "כוחות המשטרה ימשיכו לפעול באזור למניעת חיכוך, לאבטחה ושמירת הסדר בהר הבית, במקומות הקדושים, בעיר העתיקה ובכל רחבי העיר ירושלים".