מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי לא הגיע היום (ב') לטקס הענקת הדרגה לנציב שב"ס החדש, רב-גונדר קובי יעקובי. הטקס נערך בנוכחות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שנמצא בעימות חריף עם המפכ"ל.
במשטרה ניסו לדחות את הטענות ששבתאי החרים את הטקס בגלל העימות עם בן גביר, אך מאחורי הקלעים נראה כי העימות בין השניים רק מסלים. "המפכ"ל לא החרים את האירוע ונאלץ להיעדר בשל לו"ז שתואם מראש. רק נזכיר שהאירוע נקבע אתמול בשעות הערב המאוחרות", נמסר בהודעת המשטרה. "המפכ"ל התקשר לברך את רב-גונדר קובי יעקובי לרגל מינויו ואיחל לו הצלחה גדולה בתפקיד".
1 צפייה בגלריה
טקס הענקת דרגה קובי יעקובי
טקס הענקת דרגה קובי יעקובי
בן גביר לצד נציב שב"ס החדש
העימות החריף בין המפכ"ל לשר התגלע בעקבות הטענות לאלימות משטרתית בפיזור המתפללים מההילולה המסורתית בקבר הרשב"י שבמירון. המפכ"ל פנה אל היועצת המשפטית לממשלה לאחר שהשר שוחח ישירות עם מפקד מג"ב, מבלי שעדכן קודם את המפכ"ל.
בסביבתו של בן גביר טענו כי "חובתו של השר להתערב באירועים החמורים שהיו במירון. המפכ"ל כלל לא היה מעורב בכל האירוע. כשר האחראי, מתפקידו לשוחח עם מפקד מג"ב על רצף האירועים החמורים שדרשו החלטה, מה שלא עשה המפכ"ל".
העימותים האלימים בין שוטרים למתפללים במירון
(צילום: דוברות המשטרה, מתוך הרשתות החברתיות )

בהמשך האשימו בסביבת בן גביר את המפכ"ל בכך שהוא "לא מתפקד ונעדר מישיבות חשובות, כולל ישיבת ההכנה של מירון. אין בישראל מפכ"ל מתפקד, מאז דוח ועדת מירון הוא מסתובב כבוי".
מנגד, בסביבתו של שבתאי הגיבו לטענות: "לצערנו, לעיתים קרובות צריך להזכיר לשר ולמקורביו שניהול המשטרה איננו רק ציוצים, כותרות וסרטונים. למען הסר ספק, המפכ"ל עודכן כל העת ממפקד המחוז על המבצע בכל שלביו ומדובר שוב ברכילות זולה ותו לא".