בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (ראשון) את מעצרה של העובדת הזרה מאוזבקיסטן החשודה בתקיפה, כליאה והתעללות בקשישה בת 83 שבה היא מטפלת. זו הארכת המעצר השלישית של המטפלת בתשעת הימים האחרונים, מאז נמצאה הקשישה כלואה במחסן בבניין מגורים בתל אביב עם סימני אלימות על גופה.
המטפלת (37) עובדת במקביל בניקיון בתים. על פי החשד, היא לקחה איתה את הקשישה בכיסא גלגלים לבניין בעיר שבו ניקתה דירה וסגרה אותה במחסן עד שתסיים את עבודתה. שכנים שהבחינו שמשהו לא כשורה הזעיקו את המשטרה.
2 צפייה בגלריה
המחסן בו מצאו את הקשישה
המחסן בו מצאו את הקשישה
בימים האחרונים המטפלת קשרה את עצמה למיוחס לה בחקירות
(צילום: ניצן דרור)
בחקירתה הראשונה הכחישה החשודה שהתעללה בקשישה, ואמרה: "מעולם לא היכיתי אותה. עשיתי טעות שלקחתי אותה איתי לעבודה אחרת. לא כלאתי אותה. החבלות שיש לה הן מנפילה". עם זאת, על פי המשטרה בימים האחרונים היא קשרה עצמה למיוחס לה, שינתה את גרסתה בנוגע לנפילתה של הקשישה והציגה מידע חדש שיש לבדוק.
השופטת מיטל אמסלם כתבה בהחלטתה: ״קיים חשד סביר לביצוע העבירות. מדובר במטפלת של קשישה מוגבלת בת 83 שסובלת מדמנציה. במהלך ימי המעצר נחקרה החשודה פעם נוספת ושינתה במידה מסוימת את גרסתה וצמצמה את מספר הימים והיעדים שבהם הותירה את הקשישה במחסן. לכן אני מאריכה את מעצרה בשלושה ימים״.
עו"ד חגית רחמני וייס מהסנגוריה הציבורית, שמייצגת את החשודה, אמרה בסיום הדיון: ״מדובר במטפלת מסורה שמעולם לא הועלו טענות כנגדה. היא טיפלה במשך שנים בקשישה והמשפחה מאוד אהבה אותה. החשדות בעניינה לא התחזקו ואני מאוד מקווה שהיחידה החוקרת תסיים את החקירה, תקבל את גרסתה של המטפלת ושבית המשפט יורה על שחרורה".
2 צפייה בגלריה
המחסן בו מצאו את הקשישה
המחסן בו מצאו את הקשישה
"מקום שלא ראוי לשים בו חיות אפילו". המחסן בו נמצאה הקשישה
(צילום: ניצן דרור)

תיקי ושלמה בכר, דיירים בבניין שבו עבדה המטפלת, היו אלה שמצאו את הקשישה במחסן והזעיקו את המשטרה. "פתחתי את הדלת ונבהלתי, פתאום ראיתי דמות בכיסא גלגלים. הראש היה עטוף בצעיף והפנים לכיוון הקיר", אמר שלמה. רעייתו הוסיפה: "מדובר באישה שאני מכירה יותר מ-40 שנה. ככה נוהגים בה? נשבר לנו הלב". לדבריה, אחרי שהזעיקו את המשטרה היא התקשרה לבעלה של הקשישה: "שאלתי אותו אם הוא יודע איפה אשתו וכשסיפרתי לו הוא התחיל לצעוק. היה לו קשה מאוד לעכל".
בני הזוג סיפרו שבעבר הבעל שיתף אותם שהמטפלת מנקה בתים בזמן הפנוי שלה. כשהבינו שהיא מנקה בבניין שלהם, הם קראו לשכנה שאמרה שהמנקה סיפרה לה שהיא לוקחת את הקשישה לחברה בזמן הזה, ואף אחד לא ידע שהיא מוחזקת במחסן קטן ומלוכלך, ללא חלון. "זה מראה קשה", אמרה תיקי, "זה מקום שלא ראוי לשים בו חיות אפילו".