העבודות על גשר מסילת 431, נמשכות אך מחלף ענבה נפתח לתנועה: לאחר הפרסום הבוקר (שישי) ב-ynet על הכוונה לסגור את קטע הכביש של מחלף ענבה מכיוון ירושלים לתל אביב בכביש 1 ל-23 שעות, בשעות האחרונות נפתח הכביש מחדש.
הפתיחה של הכביש בוצעה לאחר שקבלני השטח במקום עדכנו את המשטרה כי לא יוכלו להשלים את העבודות שתוכננו ובמסגרתן אמור היה הכביש להיסגר, מאחר שנדרשות הכנות נוספות. יחד עם זאת צוותים, עדיין נמצאים במקום ועושים עבודות שאינן מסכנות את העוברים בכביש מתחת לגשר.
1 צפייה בגלריה
חסימה במחלף ענבה
חסימה במחלף ענבה
העבודות נמשכות חלקית, והכביש נפתח לתנועה. מפת החסימה, שבוטלה
עוד בטרם פתיחת הכביש מחדש הערב, גורמים בתוך המשרד מספרים בשעות האחרונות כי אמש עוד עמלו במשרד התחבורה ורכבת ישראל על הודעה לעיתונות שהייתה אמורה לצאת בשעות הבוקר, אך זו כאמור לא יצאה. אחד מהם טען הערב עוד בטרם הכביש נפתח כי "ייתכן וההודעה לא יצאה כי לא רצו להרגיז את החרדים, למרות שהפרויקט קיבל אישור רבני משום שמדובר בפיקוח נפש".
הבוקר פרסמנו ב-ynet כי מחלף ענבה בכביש 1 מירושלים לתל אביב נסגר החל מהערב ב-17:30 למשך 23 שעות בשל עבודות הרכבת. החסימה החלה, והמקטע נחסם הרמטית עד מחר בשעה 16:30, אך כאמור מאז הוחלט לפתוח אותו. כמו כן נסגרה גם רמפת היציאה מכביש 1 מזרח לעיר מודיעין. התנועה בכיוון הנגדי לא תושפע.
הסגירה ההרמטית הייתה אמורה להתרחש בשל עבודות של רכבת ישראל על גשר במסילת 431. במהלך העבודות, אנשי הרכבת אמורים לחבר את שני חלקי הגשר וכן לפרק את מכונת הדחיקה שנמצאת במקום.
על פי מכתב שיצא השבוע ממנכ"ל רכבת ישראל, משה (שיקו) זאנה, לשר הכלכלה ניר ברקת - מטרת העבודות הן הכנה להשלמת סגירת שני צידי הגשר. לדבריו של זאנה מדובר בעבודות שהן בגדר "פיקוח נפש" ויכללו הזזת כלים כבדים ופלטות כבדות הנמצאים כעת על הגשר וסביבתו שלצורך הזזתם דרושה חסימה הרמטית של הכביש.