היא מאפשרת השתלטות על כל מספר סלולר, התחזות לבעל מספר אחר, שינוי קול הדובר והוספת רעשי רקע. לשכת התביעות של משטרת מחוז תל אביב צפויה להגיש מחר (רביעי) כתב אישום נגד תושב העיר בן 30, שלפי החשד איים על יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר ואחרים באמצעות אפליקציית קקדו. כך גילה רב-סמל בכיר שניר הדרי, חוקר בכיר במפלג פשיעה מקוונת במחוז צפון.
לפני כמה חודשים התקבלה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) תלונה שממנה עלה כי כמה אזרחים קיבלו שיחות טלפון רצופות איומים והטרדות ממספר סלולרי של שוטר ותיק שמשרת במתפ"א (מנהלת תיאום פעולות אכיפה).
בתום החקירה התברר שלשוטר אין שום קשר להטרדות ולאיומים, ושהוא בעצמו נפל קורבן להטרדות ואיומים. מח"ש סגרה את התיק מחוסר אשמה והחקירה עברה לטיפול מפלג פשיעה מקוונת במחוז הצפוני.
1 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
ח"כ בן גביר
(צילום: הדר יואביאן)
"זו הייתה ממש תעלומה. מצד אחד אזרחים קיבלו שיחות איום ממספר של שוטר, ומצד שני בבדיקת הסלולר של השוטר נמצא שלא היו שיחות יוצאות לאותם מספרים. מעולם לא התמודדנו עם תופעה כזאת", הסביר רס"ב הדרי.
החוקרים צללו לעומק הגזרה הטכנולוגית, ולאחר זמן מה זיהו שמדובר באפליקציית קקדו, שמאפשרת לכל אדם להשתמש בה ולחייג ממספר של אדם אחר. עלות כל שיחה כזאת מסתכמת בכשלושה שקלים.

לפני שבועיים חשף ח"כ בן גביר במליאת הכנסת כי קיבל שיחת איומים ברצח מאדם שהזדהה כשוטר בשם "עאבד" שמתגורר בצפון. "אני עכשיו בדרך אליך, הכנסתי מחסנית עם 16 קליעים", נשמע אומר הדובר מעבר לקו. "אטפל בך, באישה שלך ובילדים שלך. האקדח שלי מוכן, אנחנו נראה כמה תצחק. אתה תכיר את האקדח והמחסנית שלי מקרוב. זהו, נגמר זמנך".
ח"כ בן גביר התלונן אצל קצין הכנסת, שהעביר את התלונה למחוז ירושלים ומשם היא הגיעה למחוז הצפוני. "עשינו את כל הפעולות הטכנולוגיות המורכבות עד שעלינו על זהותו של החשוד, כך גם הבנו שהוא עושה שימוש בקקדו", סיפרה רב-פקד סמדר מאמא, מפקדת מפלג פשיעה מקוונת במחוז הצפון. "ניתן להוריד את האפליקציה הזאת או לחייג למספר ובאמצעות מענה אוטומטי לבחור בכל מספר שתבקש לעצמך ולחייג לכל אדם באמצעות המספר הגנוב".
בחקירתו הכחיש החשוד כל קשר למיוחס לו, אך במשטרה משוכנעים שיש בידיהם ראיות מספקות נגדו. בכתב האישום שיוגש מחר לבית משפט השלום בתל אביב, ייוחסו לחשוד עבירות איומים, הטרדות ותקיפת שוטר בשמונה תיקים שונים.