יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, חשף אמש (שני) במליאת הכנסת שקיבל שיחת איומים ברצח מאדם שהתחזה לשוטר. "אני עכשיו בדרך אליך, הכנתי מחסנית עם 16 קליעים. אטפל בך, באישה שלך ובילדים שלך", נשמע החשוד, שהזדהה כ"עבאד", שוטר שגר בצפון. המשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה, והבהירה כי לא מדובר בשוטר. האזינו לשיחת האיומים בפתח הכתבה.
"האקדח שלי מוכן. אנחנו נראה כמה תצחק. במקרה אני שוטר, איסמי עבאד. במקרה אני שוטר בעצמי, אני בדרך אליך", איים. בן גביר שאל אותו איפה הוא עובד, ו"עבאד" השיב: "אני גר בצפון". חבר הכנסת תהה: "מה תעשה לי?", החשוד השיב: "מה אני אעשה לך? אתה תכיר את האקדח והמחסנית שלי מקרוב. אתה פגעת בעם שלנו יותר מדי. זהו, נגמר זמנך. אני בדרך אליך בזה הרגע".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
בן גביר במליאת הכנסת
(צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת)

בנאומו במליאה, שם פרסם את תוכן השיחה, האשים בן גביר את שר החוץ יאיר לפיד וראש הממשלה נפתלי בנט בהסתה נגדו: "אדוני שר החוץ רה"מ החליפי אתה הבאת את ההסתה הזו. כמובן שאת השיחה הזו העברתי לקצין הכנסת שעובד עכשיו מול המשטרה כדי לאתר את אותו מאיים אבל אני שואל אתכם - חבריי בקואליציה, אני שואל אותך אדוני השר, אתם מודעים למה שאתם עושים? אתם מודעים לשסע, לקיטוב, למה שאתם מפיצים?".
הוא הזכיר את האיגרת שפרסם בנט ביום שישי האחרון: "'רעל' הוא קרא לי ולחבריי. צאצאי יגאל עמיר, קרא לי כאן רה"מ החליפי. מסוכנים, פשיסטים, נאצים, יודו-נאצים אמר לי כאן חבר כנסת אחמד טיבי לפני כמה ימים ואני אומר לכם, תפסיקו עם ההסתה - מילים יכולות להרוג".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
מאשים את בנט ולפיד בהסתה
(צילום: EPA)
ממשטרת ישראל נמסר: "המשטרה פתחה בחקירה לבירור תלונתו של איש ציבור בדבר איומים שהופנו כלפיו. נציין כי השוטר ששמו הוזכר הגיש הבוקר תלונה בגין האירוע. המשטרה חוקרת ופועלת על מנת לזהות את מי שעומד מאחורי האיום ולמצות עימו את הדין".
נזכיר כי בחודש שעבר חשף שב"כ התארגנות טרור של חמישה פעילי חמאס, תושבי מזרח ירושלים, שתכננו לבצע פיגועים לעבר יעדים ישראליים. בין השאר, תכננו לפגוע בבן גביר, לייצר מטעני חבלה, לחטוף חיילים ולבצע פיגוע באמצעות רחפן ברכבת הקלה בירושלים. בתום חקירה משותפת עם מחוז ירושלים במשטרת ישראל הוגשו כתבי אישום נגד המעורבים.
בעקבות מאות איומים חוזרים על בן גביר ועל משפחתו, רמת האבטחה עליו הועלה לרמה המקבילה כמעט לזו שמקבל שר הביטחון, הדרג השני המאובטח ביותר בישראל אחרי ראש הממשלה. יחידת עוז, היחידה לאבטחת אישים של משמר הכנסת, מלווה בתקופה האחרונה את בן גביר בכל רגע נתון.
חבר הכנסת נע ברכב משוריין, וצוות מאבטחים מגיע לסרוק את המקומות שבהם הוא אמור לבקר עוד לפני הגעתו. גם ביתו של בן גביר רושת במצלמות. לאחרונה הוחלט שיחידת הכלבנים של משמר הכנסת תסרוק את אותם המקומות. כמו כן, הוצבה לאחרונה עמדת שמירה מחוץ לביתו בקריית ארבע - והיא מאוישת מסביב לשעון.