במפלגת הליכוד לא שקט בתקופה האחרונה ומורגשת התרופפות בחסות המלחמה. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, אחד מחברי הכנסת במפלגה בודק אפשרות לעזוב את הליכוד ולחבור למפלגתו של בני גנץ.

הבוקר ב-ynet Live התארח ח"כ משה סעדה מהליכוד והתייחס לפרסום ולחוסר השקט בתוך המפלגה - וגם למתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "אני חושב שהאידאולוגיה של הליכוד, לצערי אפילו, הוכח שהיא צודקת", הוא אמר. "זאת אומרת, כולנו מתפכחים. גם אנחנו דיברנו על סבבים וכל מיני דברי רהב והיום ברור לנו שזו הייתה טעות. גם כל האנשים שחשבו אולי רק ניתן לפלסטינים הגדרה עצמית ויהיה שלום, התברר שהם בסך הכול רוצים להשמיד אותנו. כולנו פה עוברים תהליך של התפכחות, מה שהיה עד המלחמה לא יהיה אחריה. את התהליך הזה כולם עוברים וזה תהליך נכון. ואני חושב שבאידאולוגיה הליכוד צדק".
"יש דברים שבהם טעינו ואנחנו מכים על חטא, והתפקיד של כולנו זה להתפכח ולחשוב חשיבה מחודשת על הכול. אני חושב שלא צריך להתעסק עכשיו בפוליטיקה כי הילד שלי, שנכנס אתמול עם הטנק שלו לרצועה, גם לא רוצה לשמוע את האמירות שלי ושל כולנו. הם רוצים שתדברו על ניצחון ועל השמדת חמאס".
הכותרת
כך הגיעו לוחמות צה"ל ללב עזה
26:44
1 צפייה בגלריה
 משה סעדה
 משה סעדה
משה סעדה
(צילום: יואב דודקביץ')
סעדה גם התייחס לציטוטים שיצאו מהישיבה הסגורה של הסיעה בתחילת השבוע, שבמהלכה נרשמו מספר התבטאויות חריגות, בהן זו של השר דודי אמסלם ("אם הממשלה תיפול, השמאל יעלה - הם בולשביקים שלא רואים ממטר") ושל ח"כ נסים ואטורי, שתהה "גלנט עוד בליכוד?" - וכינה אותו ואת גנץ "שני מתנשקים בפה". "בזמן אמת אמרתי את מה שאני חש", אמר סעדה. "ראש הממשלה ביקש מאנשים לעצור את השיח הזה. שיח לא ראוי, שיח לא מכבד".

ח"כ סגלוביץ: "חייבים לפתוח בחקירה נגד השר בן גביר"

ח"כ יואב סגלוביץ מיש עתיד ביקר הבוקר בחריפות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על ההקלות שנתן למי שמבקשים להשיג רישיון לנשק וקרא לפתוח בחקירה נגדו.
"כדי לקבל רישיון נהיגה לרכב אתה עובר הרבה משוכות. פה (רישיון נשק) שברו את כל הכללים", אמר. "'ישראל מתחמשת' זה אירוע מטורלל ומופרע. לדעתי חייבים לפתוח בחקירה פלילית נגד בן גביר ואנשי לשכתו. ההתפטרות של ראש האגף לא הייתה סתם".

על דיוני התקציב המתנהלים בימים אלו, הוסיף: "פוליטיקה היא כלי לעשות טוב. השאלה אם עושים כדי לעשות טוב. אנחנו היום נמצאים בעיצומם של דיונים על תקציב וזה עולמות מקבילים. זה לא 'ביחד ננצח', זה קואליציה שלא מבינה שאנחנו במלחמה. אני לא מאלה שאומר מה מצופה מאנשים לעשות. מה כן לעשות? התקציב עוד לא עבר. גם לבני גנץ, לגדי (איזנקוט), יש להם את היכולת שהסעיפים האלה... לא יהיו. אני עושה הבחנה בין הצבעה נגד לבין יכולת ההשפעה. התקציב לא משקף מלחמה. הוא משקף פוליטיקה. נתניהו של לפני 7 באוקטובר. אני קורא למחנה הממלכתי לעמוד על הרגליים האחוריות. הוא (נתניהו9 צריך אותם יותר מרוב הצבעה על התקציב".