1 צפייה בגלריה
צה"ל הפיל רחפן מתקדם של חמאס בגבול רצועת עזה
צה"ל הפיל רחפן מתקדם של חמאס בגבול רצועת עזה
יחסית גדול ומתקדם. הרחפן שהופל בגבול הרצועה
(צילום: דובר צה"ל)
דובר צה"ל הודיע היום (שישי) כי כוחות צה"ל הפילו השבוע רחפן של ארגון הטרור חמאס בגבול רצועת עזה. נמסר כי הכוחות זיהו את הרחפן שחצה את הגבול לשטח ישראל ביום רביעי - ואז הפילו אותו: "הרחפן היה במעקב לאורך כל האירוע". מוקדם יותר היום אותר הרחפן בשטח. מדובר ברחפן גדול ומתקדם יחסית לאלו שחמאס נוהג להפעיל.
באותו יום זיהו כוחות הצבא רחפן גם בגבול הצפון. הרחפן, של ארגון חיזבאללה, חצה משטח לבנון והופל אחרי שהיה במעקב לאורך כל האירוע. הוא הופל כמה מאות מטרים בתוך שטח ישראל, ליד שתולה.
אתמול אותר הרחפן שהופל, ובצבא "זיכו" אותו כדי לאסוף אותו מהמקום באופן בטוח. הרחפן של חיזבאללה נשלח ככל הנראה למטרת איסוף מודיעין.
לפני שבועיים וחצי, בעקבות שריפות שפרצו כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו משטח הרצועה, תקף צה"ל מחנה צבאי של חמאס, שבו כמה מבנים. באותה עת הגיב חמאס בירי לעבר כלי טיס ישראליים, אולם לא נגרם להם נזק. אחרי כמה ימי שקט שבהם לא הופרחו עוד בלונים, החליט מתאם פעולות הממשלה בשטחים לאפשר שורת הקלות לתושבי עזה. בין היתר מדובר על הרחבת מרחב הדיג, הכנסת ציוד לפרויקטים והכנסת מוצרי חשמל וחקלאות, וכן אישורים לצאת מהרצועה לחו"ל בהתאם לקריטריונים שמציבה ישראל.