2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל ב גבול לבנון אחרי שיגור רקטות של חיזבאללה
כוחות צה"ל ב גבול לבנון אחרי שיגור רקטות של חיזבאללה
גבול לבנון
(צילום: רויטרס)

כוחות צה"ל זיהו אתמול (ד') רחפן של חיזבאללה שחצה משטח לבנון והפילו אותו. לפי צה"ל, הרחפן היה במעקב לאורך כל האירוע והופל כמה מאות מטרים לתוך שטח ישראל, ליד שתולה. הרחפן אותר הבוקר ובמהלך היום הכוחות "זיכו אותו" כדי לאסוף אותו מהמקום. ככל הנראה, מדובר ברחפן לאיסוף מודיעין. בדובר צה"ל מסרו כי "צה"ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל".



ביום שישי בשבוע שעבר נורו 19 רקטות מדרום לבנון לאזור גזרת הר דב הסמוך לגבולות עם לבנון וסוריה. מערכת כיפת ברזל יירטה את מרבית הרקטות, וכמה מהן נפלו בשטחים פתוחים במרחב מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. צה"ל הגיב בירי פגזים לעבר מקורות שיגור הרקטות.
זמן קצר לאחר מכן לקח חיזבאללה אחריות לירי. "ההתנגדות האיסלאמית בלבנון (חיזבאללה) שיגרה רקטות בקוטר 122 מ"מ לעבר מוצבים של צה"ל באזור חוות שבעא", נמסר מארגון הטרור השיעי בלבנון. "השיגור מגיע כתגובה לתקיפות של חיל האוויר הישראלים בשטחים פתוחים בדרום לבנון ביום חמישי".
2 צפייה בגלריה
חסן נסראללה
חסן נסראללה
"נגיב על כל תקיפה אווירית". נסראללה
למחרת נאם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לאומה הלבנונית - והזהיר מהמשך התקיפות הישראליות בשטח לבנון. בנאום שנקבע מראש לרגל ציון יום השנה למלחמת לבנון השנייה אמר נסראללה כי האירועים האחרונים הם התפתחות מסוכנת שלא הייתה כבר 15 שנה.
הוא הזהיר: "אם התקיפות האוויריות יימשכו, הן יזכו לתגובות בצפון פלסטין הכבושה. התגובה שלנו תהיה בגליל ובגולן הכבוש. תמיד אמרנו שאנחנו לא מחפשים מלחמה ולא רוצים מלחמה, אך אנחנו מוכנים. אנחנו לא חוששים מפניה, מחכים לה בכל יום וגם ננצח בה אינשאללה. הטיפשות הגדולה ביותר של האויב תהיה אם יחליט לצאת למלחמה".