3 צפייה בגלריה
גבול אוקראינה פולין
גבול אוקראינה פולין
גבול אוקראינה-פולין
יותר מעשרה סטודנטים פלסטינים לרפואה ממזרח ירושלים תקועים כבר שלושה ימים במעבר הגבול בין אוקראינה לפולין, שמסרבת לאפשר להם לעבור - מאחר שהם נושאים תעודות מעבר ולא דרכונים.

ישראלים באוקראינה - כתבות אחרונות

לסטודנטים אין תעודת זהות כחולה, והם לא נחשבים אזרחים ישראלים. לטענתם, משרד החוץ בישראל מסייע בשלב זה רק בפינוי אזרחים ישראלים מאוקראינה. כמו כן, עוד כ-20 סטודנטים ממזרח ירושלים שלא הצליחו להימלט לגבול נמצאים כעת בקייב.
3 צפייה בגלריה
אחמד נימר
אחמד נימר
"שלושה ימים בלי אוכל". אחמד נימר

"יצאנו ביום חמישי ונסענו כ-20 שעות ברכב, למרות שזה היה מסוכן", סיפר אחמד נימר, סטודנט לרפואה בקייב שנמצא על גבול אוקראינה-פולין. "אנחנו על הגבול עם פולין כבר שלושה ימים ללא אוכל, ללא מים וללא שמיכות. אנחנו ישנים ברחובות. יצרנו קשר עם השגרירה הישראלית, ביקשנו שיאספו אותנו באוטובוס אבל לא הייתה אפשרות כזו ואנחנו עדיין תקועים", סיפר נימר.
נימר וחבריו סיפרו כי אם היו יודעים שזה יהיה המצב בגבול, הם לא היו עוזבים את דירותיהם. "לא היינו יוצאים מהדירות שלנו. למרות שיש הפגזות בחוץ, זה עדיין יותר נורמלי ויותר בטוח מכאן. בדקה שיסגרו את הגבול לגמרי אנחנו נשאר באוקראינה בלי כלום, ממש בלי כלום".

3 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה הרשימה המשותפת
ישיבת סיעה הרשימה המשותפת
"הסטודנטים עברו מסע ארוך ומייגע". טיבי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מוחמד חטיב, סטודנט לרפואה שנה רביעית בקייב, נשמע להתרעות השגרירות הישראלית באוקראינה ושב לישראל ב-14 בפברואר. לדבריו, האווירה בעיר הייתה שגרתית בימים שקדמו למלחמה. "הסטודנטים ממזרח ירושלים שהיו איתי לא האמינו שיקרה משהו והחליטו להישאר שם. האווירה רימתה אותם לצערי. זה היה השקט שלפני הסערה, ממש כך. אף אחד לא ציפה שזה יקרה".
ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) נמצא בקשר עם הסטודנטים ועם הוריהם, ומנסה לגשר בינם לבין לשגרירות הישראלית במטרה להכניסם כמה שיותר מהר לפולין. "היינו בקשר רציף עם הסטודנטים באוטובוסים ובבתים, הם עברו מסע ארוך ומייגע עברו מסע ארוך ומייגע", אמר טיבי. "יחד עם ד"ר בלאל עבאס פעלנו מול הסטודנטים ומול משרד החוץ. נשארו עוד כ-20 סטודנטים בחרקוב וגם כאלה שעדיין תקועים בגבול עם פולין. המבצע לחלצם עדיין לא תם".
ממשרד החוץ נמסר: "יצרנו עם הסטודנטים קשר טלפוני והנציג שלנו במעבר פגש אותם אישית. אנו עושים את כל המאמצים לסייע שיעברו מהר לפולין".