נוסע כבן 28 נדקר הבוקר (חמישי) על-ידי מחבל שעלה לאוטובוס סמוך להתנחלויות אלעזר ונווה דניאל בכביש 60 שבגוש עציון ונפצע באורח קשה. המחבל, תושב בית לחם שדקר את הפצוע עם מברג באזור החזה, נורה למוות על-ידי אזרח חמוש שהיה על האוטובוס.
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
חיילים בזירת הפיגוע
(צילום: הצלה ללא גבולות)
4 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
(צילום: הצלה ללא גבולות)
הדקירה אירעה סמוך לשעה 09:10, ובצה"ל הודיעו תחילה כי נסיבות האירוע נבדקות וכעבור זמן קצר עדכנו שמדובר בפיגוע. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה פינו את הפצוע לבית החולים שערי צדק כשהוא בהכרה. הנהג ונוסע נוסף לקו בחרדה וטופלו בזירה. בבית החולים עדכנו כי הפצוע עבר הערכה והוכנס לניתוח.

באיגוד ועדי התחבורה של "כוח לעובדים" מסרו כי "אנו מחבקים את חברנו מסניף גוש עציון ההלום מהמקרה החמור. כבכל גל טרור, ומשבר לאומי דוגמת הקורונה, שוב ניצבים הנהגים בחזית השירות הציבורי לדאבוננו תוך סיכון חייהם. אנו קוראים למשרד לביטחון פנים להציב אבטחה לאוטובוסים ביהודה ושומרון. האירוע הבוקר הוא נורת אזהרה לבאות ומחייב תגובה מהירה במתן הגנה לנהגים ולנוסעים בתוך האוטובוסים בקווים מועדים לפורענות".
הבוקר נהרגו שלושה מחבלים פלסטינים במבצע מעצרים נרחב שנערך בג'נין ובמחנה הפליטים. לוחם דובדבן שהשתתף בפעילות נפצע באורח קל ופונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. כוחות הביטחון עדיין נמצאים בעיר וסוגרים על מתחם של כמה מבנים שבהם מסתתרים פעילי טרור. כוחות נוספים באזור מחפים באש מול ירי של חמושים נוספים. המבצע התחיל בלילה ונמשך גם הבוקר בגלל כיתור המבנה.
מדובר במבצע מעצרים משולב ורחב, עם מאות לוחמים, גם מסיירת גולני, שפעלו הלילה ופועלים עדיין במספר מוקדים בצפון השומרון תחת פיקוד חטיבת מנשה. הכוחות עוצרים פעילים שחשודים בתכנון פיגועים וגם פעילים שחשודים בסיוע למחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק.
4 צפייה בגלריה
צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו חשודים בסיוע או מעורבות בפיגוע בבני ברק
צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו חשודים בסיוע או מעורבות בפיגוע בבני ברק
כוחות צה"ל באזור ג'נין
(צילום: דו"צ)
מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, הודיע על העלאת הכוננות בזרוע הצבאית של הארגון בכל האזורים בהם הם נמצאים. ההודעה מגיעה על רקע המתיחות והתקרית הבוקר בג'נין.
אמש הכריז ראש הממשלה נפתלי בנט בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני על הקמת "חטיבת מג"ב" חדשה, בעקבות רצף פיגועי הטרור האחרונים. בהצהרה מצולמת, בפתח הישיבה, אמר בנט כי הורה "ליצור מגע עם כל מי שהיה לו אי פעם קשר לדאעש".
בישיבה דנו השרים בהקלות הרמדאן המתוכננות והאם יש להקפיא אותן - אך הוחלט שלא להחליט בינתיים. גם האפשרות של סגר נדונה, לאחר שהועלתה על ידי שרים, אך לא התקבלה עקב התנגדות של גורמי הביטחון. גורם בממשלה אמר לצד זאת שהוחלט על תגבור משמעותי של המשטרה ושב"כ.