לאחר סדרת החיסולים בדרום לבנון, ידעו אתמול (רביעי) תושבי הגליל והגולן שקט יחסי, ולאורך היממה - וגם הבוקר לעת עתה - לא דווח על ירי של חיזבאללה, למעט מטח ירי בודד לעבר שטחים פתוחים סמוך לכפר ערב אל עראמשה שבגליל המערבי. בצה"ל המשיכו לתקוף באין מפריע מפקדות מבצעיות ועמדות שיגור של חיזבאללה, תקיפות שבארגון הטרור לא השיבו להן באש.
בצל השקט הזמני נשמעו בגליל גם קריאות ברוח שונה מזו שמשמיעים התושבים בשלושת החודשים האחרונים סביב הדרישה ליציאה למערכה צבאית רבת היקף שתביא סוף לאיום על חייהם מאש החיזבאללה. "עלינו להכיר במציאות שהממשלה לא מעוניינת לצאת כרגע למבצע צבאי רחב היקף בלבנון ולכן עלינו לדרוש מטרות ברורות וישימות שהמדינה תוכל באמת לעמוד בהן", טען גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית גליל עליון.
הכותרת
היחידה המובחרת של חיזבאללה שנמצאת ליד הגבול
24:45
3 צפייה בגלריה
נאבר אחמד אל-קאדרי
נאבר אחמד אל-קאדרי
צה"ל המשיך לתקוף וחיסל בכיר נוסף, אך השקט היחסי בגליל ובגולן נמשך
לדבריו, הדרישה בגליל ליציאה למערכה בלבנון הייתה נכונה בחודשיים הראשונים לפרוץ המערכה, אך כעת יש להכיר במציאות: "מיטוט היכולות והרצונות של חיזבאללה לפעול גם בעתיד היא נכונה, אבל לצערי לא התרחשה ויש כעת למצוא פתרונות שיבטיחו את ביטחון התושבים כאן, גם אם בידי חיזבאללה יישארו לעת עתה היכולות הבליסטיות המאיימות על כל המדינה".
זלץ טוען כי שלושה חודשים של גמגום ישראלי בממשלה שלא מסוגלת להציב יעד או מטרה ותקווה לתושבי הגליל חייבים להסתיים בדרישה ריאלית שתאפשר את חזרת התושבים. "חייבים למנוע מחיזבאללה את היכולת לירות טילים בכינון ישיר בטווח של עד כ-10 קילומטרים מהגבול ואת היכולת שלהם לחדור למדינת ישראל בכוחות גדולים. מדינת ישראל מסוגלת לעמוד במטרות האלו והצבא והממשלה צריכים לקחת אחריות ולפעול לכך".
3 צפייה בגלריה
גיורא זלץ עם מפונים בכנרת
גיורא זלץ עם מפונים בכנרת
גיורא זלץ עם הכוחות בצפון. "צריך מטרות ברורות וישימות"
3 צפייה בגלריה
 ראש העיר ק"ש, אביחי שטרן
 ראש העיר ק"ש, אביחי שטרן
ראש העיר ק"ש, אביחי שטרן
לדברי זלץ, לאחר נטרול איום הירי הישיר, כוחות צבא גדולים יבטיחו את ביטחון התושבים ויחיו בתוך ומחוץ ליישובים הישראליים. הוא עוד אומר כי לצד הבטחת הביטחון יש להבטיח את העתיד של החיים בגליל ולהעמיד תוכנית משמעותית לפיתוח הגליל בתקצוב של חמישה מיליארד שקלים ועקרונותיה נקבעו כבר לפני שנים. "הגיע הזמן שתהיה פה אמירה שמציבה יעדים ואני מאמין שעד חודש מאי נוכל לייצר את המציאות שתאפשר לתושבים שלנו לראות זאת בעיניהם, לחזור לבתיהם ולהחליט נכון".
עמדתו של זלץ עוד לא סחפה רבים ובגליל אתמול נרתעו ממנה ואף ביקרו אותה. "כל עוד הווילות וארמונות הפאר שנבנו על הגדר ומתחתיהן תשתיות מנהרות יהיו קיימות, חיזבאללה יהיה כאן", סבור אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה.
הוא אומר כי כניסה ישראלית לרצועת בטחון בשטח לבנון תביא בכל מקרה למלחמה כוללת שתגיע עד ביירות. "אני לא מוכן שהתושבים שלנו יידרשו שוב לצאת מבתיהם לזמן לא מוגבל, בעוד שנה או שנתיים בסיבוב נוסף מול חיזבאללה. הפתרון הוא לא במקום תושבים להציב פה חיילים, אלא לייצר את ההזדמנות שיחזרו לבתיהם ואיום המוות יוסר מעל ראשינו. אף אחד לא יהיה מוכן לחזור לעוד חומות ועוד חיילים בהמתנה שכוחות הרדואן יפרצו את קו המגע וינסו לכבוש את הגליל".