הזירה הצפונית ממשיכה להיות מתוחה גם היום (רביעי), וכך ממשיכים גם החיסולים בלבנון. הלילה חוסל פעיל בכוח רדואן, יחידת העילית של חיזבאללה, במפקדה של הארגון שהופצצה בכפר שובא שבדרום לבנון - במהלך גל תקיפות של חיל האוויר בכפר.
5 צפייה בגלריה
כפר שובא דרום לבנון תקיפה ישראלית
כפר שובא דרום לבנון תקיפה ישראלית
התקיפה בכפר שובא. במהלכה חוסל פעיל בכוח רדואן
5 צפייה בגלריה
נאבר אחמד אל-קאדרי
נאבר אחמד אל-קאדרי
נאבר אחמד אל-קאדרי. ההרוג ה-159 שחיזבאללה הודיע עליו מתחילת המלחמה
הכותרת
איראן, סמים וחיסולים: הסיפור של סוריה
23:55
במקביל, בחיזבאללה הודיעו על פעיל ארגון שנהרג בביתו בכפר שובא - נאבר אחמד אל-קאדרי, המכונה "אבו עלי", שמת "כשהיד בדרך לירושלים". לפי דיווח בלבנון, "אבו עלי" היה מפקד שטח של ארגון הטרור. חיזבאללה כבר הודיע על 159 הרוגים משורותיו מאז תחילת המלחמה.
בלבנון דיווחו כי התקיפות בכפר שובא התבצעו במשך שעתיים וחצי - בין 3:30 ל-6:00. עלי שועייב, כתב "אל-מנאר" בלבנון, דיווח גם על תקיפות באזור א-לבונה בדרום המדינה. דובר צה"ל אישר את התקיפה בא-לבונה, והוסיף כי "אתמול לוחמי צה"ל תקפו והשמידו עמדת תצפית של חיזבאללה באזור אל-חיאם בשעות הבוקר, לוחמים תקפו מבנה צבאי באזור א-נקורה ממנו זוהה ירי לעבר ישראל".
אמש הודיע דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי כי צה"ל אחראי לחיסול הבכיר ביחידה האווירית של חיזבאללה עלי חוסיין ברג'י, המכונה "אבו מהדי". "חיסלנו אותו באמצעות כלי טיס של חיל האוויר", ציין הגרי. "עלי הוביל עשרות פעולות באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים נגד ישראל".
5 צפייה בגלריה
תקיפות בא-לבונה בדרום לבנון
תקיפות בא-לבונה בדרום לבנון
תיעוד התקיפות בא-לבונה

הגרי הוסיף כי ברג'י "אחראי לתקיפה שבה שני כטב"מים פגעו בבסיס פיקוד הצפון. הוא חוסל שלוש שעות לאחר מכן, וטרם חיסולו חוסלה גם חוליית שיגור מהיחידה האווירית בחיזבאללה שהייתה בדרכה לשגר כטב"מי נפץ לעבר יעדים בישראל", וכי "נמשיך לפעול בנחישות מול כל איום לשטחנו, לגבות מחיר - ולהביא למצב ביטחוני אחר בגבול הצפון".
יממה לפני החיסול של ברג'י, חוסל מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל בתקיפה בדרום לבנון שמיוחסת לישראל. למרות שישראל הרשמית שומרת על שתיקה בנוגע לחיסול, שר החוץ ישראל כץ אישר בריאיון בטלוויזיה כי מדובר בפעולה של צה"ל. בכלי התקשורת בלבנון דווח כי טוויל יצא מביתו בשכונת א-דבשה בעיירה חירבת סלם, התרחק כמה מאות מטרים, ואז נשמע פיצוץ ברכבו שעלה באש.

5 צפייה בגלריה
ההלוויה של מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל
ההלוויה של מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל
ההלוויה של מפקד כוח רדואן וויסאם טוויל. גם הוא חוסל שלשום בתקיפה שיוחסה לישראל
(צילום: EPA/STR)
טוויל הוא בן למשפחה של אנשי חיזבאללה שחלקם נהרגו במהלך שירותם בארגון. בחלק מהדיווחים נמסר כי הוא קרוב משפחתו של מזכ"ל חיזבאללה נסראללה. בדיווחים צוין עוד כי טוויל לחם גם בסוריה ועבר בין לבנון לשכנתה כמה פעמים.
באופן כללי, רשימת המחוסלים במדינות שגובלות עם ישראל התארכה בשבועיים האחרונים באופן משמעותי. על רקע המשך הלחימה ברצועת עזה וחילופי האש עם חיזבאללה משני צידי גבול הצפון, חוסלו בכירים במשמרות המהפכה, בחיזבאללה ובחמאס בלבנון ובסוריה. על חלק מהחיסולים ישראל לקחה אחריות, אחרים יוחסו לה על-ידי גורמים שונים.