1 צפייה בגלריה
שר הבריאות ניצן הורוביץ
שר הבריאות ניצן הורוביץ
יתרום דם באופן פומבי. השר הורוביץ
(צילום: לע"מ)
שר הבריאות ניצן הורוביץ צפוי לתרום מחר (חמישי) דם באופן פומבי כדי לקדם את המהלך שיזם עם כניסתו לתפקיד - שינוי התנאי לתרומת דם מצד גברים הומואים שנחשף ב-ynet.
הורוביץ יקיים מסיבת עיתונאים באחד ממתקני מד"א בתל אביב ברקע יישום המהלך, אך יצוין כי יחסי מין אנאליים עדיין מוגדרים כיחסים בסיכון גבוה - אלא אם כן מדובר בבן זוג קבוע. במקום הסעיף הקודם שמתייחס ליחסי מין בין גברים, מופיע בשאלון תרומת הדם החדש סעיף שוויני יותר שלא נוגע למגדרו או לנטייתו המינית של התורם, ולפיו: "לאחר קיום יחסי מין בסיכון גבוה עם שותף/ה חדש/ה או שותפים מרובים, יש להמתין שלושה חודשים עד תרומת הדם הבאה".
"אין הבדל בין דם לדם", אמר הורוביץ לאחר ההכרזה על השינוי במדיניות, שהמשיכה את זו של שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן שהתירה לראשונה תרומת דם של גברים הומואים אלא אם לא קיימו יחסי מין בשנה שקדמה למועד התרומה. "האיסור על הומואים לתרום דם היה שריד של סטריאוטיפ ששייך להיסטוריה. שנים מנסים בישראל לתקן את האפליה הזו ללא הצלחה, והיום סוף סוף התקדמנו". הורוביץ הוסיף כי "כשנכנסתי למשרד הבריאות הנחתי לעצור מיד את האפליה נגד הומואים בעניין הזה, וכך עשינו. הסרנו את השאלות המשפילות והלא רלוונטיות בשאלון תרומות הדם. מהיום, כל תורם דם שמגיע במטרה להציל חיים, יקבל יחס שווה, לא משנה מה מגדרו או נטייתו המינית, אם הוא להט"ב או סטרייט".
ד"ר גל וגנרד"ר גל וגנר

ד"ר גל וגנר, יו"ר החברה לרפואת להט"ב בהסתדרות הרפואית, בירך על המהלך. "אחרי שנים רבות של אפליה לא מוצדקת מבחינה רפואית כלפי קהילת הלהט"ב בתחום תרומת הדם אנחנו גאים ושמחים על השינוי שביצע משרד הבריאות. מהיום יתאפשרו תרומות דם בטוחות אך גם שוויוניות".