אחרי שח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) טענה כי רוצח משפחת דוואבשה עמירם בן אוליאל חף מפשע, חבר מפלגתה אלמוג כהן אמר הבוקר (יום ד') כי "הדבר האחרון שהייתי קורא לו זה צדיק". בריאיון ל-ynet Live הוסיף ח"כ כהן כי "אני לא מתעסק בזה, אבל שמעתי שההודאה הזאת הוצאה בעינויים. צריך לבדוק את הנושא הזה".
אתמול סיפרה ח"כ סון הר מלך ל-ynet Live כי היא זו שהחתימה את חברי הכנסת על המכתב ששלחו לראש השב"כ רונן בר בבקשה לשפר את תנאיו של בן אוליאל לקראת חגי תשרי. "הוא יושב בכלא על לא עוול בכפו. יש לי ודאות מוחלטת שהאדם הזה חף מפשע. האדם הזה יושב בכלא אחרי שעינו אותו עינויים קשים, שאחריהם כל אחד היה מודה בכל דבר", אמרה.
2 צפייה בגלריה
עמירם בן אוליאל
עמירם בן אוליאל
סון הר מלך, בן אוליאל וכהן
(צילום:אלכס קולומויסקי, יריב כץ, הרצל יוסף)
כהן התייחס גם למהפכה המשפטית ולמחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו המבקר בארה"ב. "מי שמושך למהפכה המשפטית זה לא מישהו מהימין הקיצוני, זה יריב לוין", הוא אמר. "כשראש הממשלה הולך לדאוג לאינטרסים הביטחוניים והכלכליים של ישראל ובחוץ מציירים דיוקן שלו או מקרינים דיוקן שלו עם אף ארוך ואומרים הוא שקרן, זה BDS". לדבריו, המפגינים הם "חבורה של שורפי אסמים ומרעילי בארות, חבורה מטורללת חסרת קשר לשמאל ולערכים".
ח"כ גלעד קריב (העבודה) אמר שהוא תומך במחאה בארה"ב. "העובדה שראשי יהדות ארה"ב, מנהיגי הקהילות הגדולות ביחד עם רוב הציבור הישראלי שחי בארה"ב מבינים את הסכנה לעתיד מדינת ישראל, לעתיד הקשרים עם ארה"ב, זו תופעה מבורכת, חלק חשוב מאוד במחאה הדמוקרטית", אמר קריב.


הוא התייחס לביקורת על המפגינים ואמר כי "המתנה הכי גדולה שתנועת ה-BDS יכולה לקבל זו הממשלה הנוכחית והאמירות הגזעניות של שר האוצר, המהפכה המשטרית והעובדה שבן גביר הוא השר לביטחון לאומי. תנועת ה-BDS לא נשענת על המחאה הישראלית, היא ניזונה מהפעולות הגרועות מאוד של הממשלה. ישראל היא עדיין מדינה דמוקרטית וכדי שהיא תישאר דמוקרטית אנחנו חייבים את המחאה הזו".
קריב ציין את הראיונות האחרונים של נתניהו לרשתות הזרות, ואמר כי "אם ראש הממשלה חושב שהוא צריך לדבר על ההפיכה המשטרית בעיקר ברשתות זרות, אז התפקיד של תנועת המאחה זה לפעול באותה זירה. ברגע שרה"מ נתניהו חושב שהוא יכול להביא את הבדותות שלו ואת השקרים שלו על ההפיכה המשטרית ב-CNN, צריך לגרום לציבור בארה"ב, שהיא בעלת ברית אסטרטגית שלנו, להבין שרה"מ לא דובר אמת. הנשיא ביידן חושב שנתניהו משקר בגלל שהוא משקר לו כבר תשעה חודשים, לא בגלל שלט בטיימס סקוור".
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בטיימס סקוור בניו יורק
הפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בטיימס סקוור בניו יורק
הפגנה נגד נתניהו בטיימס סקוור בניו יורק. ח"כ שטרית: "הפנים המכוערות של ישראל"
(צילום: unXeptable)
גם ח"כ קטי שטרית (הליכוד) התייחסה למחאה בארה"ב, ואמרה כי "מדובר בתנועה חדשה שיכולה להיות שותפה ל-BDS, זו חציית קו אדום. שמעתי את גלעד קריב, המתנה הגדולה ביותר ל-BDS זו המחאה הזו שאומרת שישראל לא לגיטימית. המחאה היא הפנים המכוערות של ישראל".
בהמשך היום ייפגש נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, בשולי הכינוס השנתי של עצרת האו"ם בניו יורק. "ביידן ידבר עם ראש הממשלה על סעודיה, על האיום האיראני", אמרה שטרית, "יש פה ציבור מנותק שחושב שבאמצעות כוחניות יחליפו את השלטון. השיח על הרפורמה יהיה בשולי השיחה, ביידן בכלל לא מבין במה מדובר".
לדבריה, "נעשתה עבודה הזויה ו'מקצועית' של ראשי ממשלה לשעבר ואנשי ביטחון שעושים לילות כימים כדי להוציא את דיבתה של ישראל בעולם. לכולם מחנה משותף שהם לא מוכנים לשינוי הדמוקרטי בבחירות האחרונות. השנאה לנתניהו מעבירה אותם על דעתם, רק שהדגל השחור התחלף לדגל ישראל. קוראים לזה הפיכה, איפה? את רואה טנקים ברחובות, אנשים בכלא?".