ח"כ לימור סון הר מלך (עוצמה יהודית) סיפרה הבוקר (שלישי) כי היא זו שהחתימה את חברי הכנסת על המכתב ששלחו לראש השב"כ רונן בר בבקשה לשפר את תנאיו של רוצח משפחת דוואבשה עמירם בן אוליאל לקראת חגי תשרי. "הוא יושב בכלא על לא עוול בכפו. יש לי ודאות מוחלטת שהאדם הזה חף מפשע. האדם הזה יושב בכלא אחרי שעינו אותו עינויים קשים, שאחריהם כל אחד היה מודה בכל דבר", אמרה.
בריאיון ל-ynet Live הסבירה ח"כ סון הר מלך כי ראתה את השחזור שביצע בן אוליאל ואמרה כי היא ממליצה "לכל מי שרוצה לדעת את האמת, לראות את השחזור שהוא עשה בשטח. רואים אדם שלא יודע לאן ללכת, שלא יודע מה לומר, ומי שעומד לצידו זה מי שעינה אותו".
2 צפייה בגלריה
עמירם בן אוליאל לימור סון הר מלך
עמירם בן אוליאל לימור סון הר מלך
בן אוליאל וסון הר מלך. "הודאתו לא קבילה, צריך משפט צדק"
(צילום: יריב כץ, אלכס קולומויסקי)
בן אוליאל הורשע ברצח בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם עלי בן השנה וחצי, לאחר שביולי 2015 השליך בקבוק תבערה שהתלקח לעבר ביתם בכפר הפלסטיני דומא. בספטמבר 2020 נגזרו עליו שלושה מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר.
בשבוע שעבר, כאמור, פנו 14 חברי הקואליציה לראש השב"כ וביקשו להעביר את בן אוליאל לאגף התורני. "כפי שידוע לך מאז נאסר עמירם בן אוליאל לפני 7.5 שנים הוא שוהה לבדו בתאו בבידוד מלא ובתנאי הכליאה הקשים ביותר במדינת ישראל", הלינו הח"כים. "מצבו הנפשי התדרדר לאחרונה מפאת הבידוד הממושך, ויש חשש גדול לבריאותו הנפשית והפיזית".
ח"כ סון הר מלך ביקרה היום את תנאי כליאתו של בן אוליאל ותהתה אם יש לכך קשר להיותו חף מפשע. "למה במשך שמונה שנים האדם הזה יושב בבידוד בתנאים שלא היו כדוגמתם במדינת ישראל? את מה יש להם להסתיר? אני חושבת שצריך לעשות משפט צדק שיברר את האמת". היא אמרה כי בן אוליאל הורשע לאחר שהודה בעקבות העינויים שעבר לאחר ששתק במשך תקופה ארוכה. "רק אחרי שהתחילו העינויים הקשים, שכולנו היינו מודים בדברים הכי הזויים שיש בעולם. מבחינתי הודאה כזו היא לא קבילה וזה לא משפט צדק".
2 צפייה בגלריה
ריהאם, סעד ובנם התינוק עלי דוואבשה שנרצחו בדומא
ריהאם, סעד ובנם התינוק עלי דוואבשה שנרצחו בדומא
ריהאם, סעד ובנם התינוק עלי דוואבשה שנרצחו בדומא
(צילום: חסן שעלאן)
היית נלחמת באותה צורה אם היה מדובר בפלסטיני שנחקר באותו האופן? "אני לא רוצה שאנשים יעברו עינויים סתם, זה לא משנה. בסוף אני רוצה שאנשים יודו במה שהם עשו, לא בדברים שהם לא עשו. אי אפשר לסמוך על הודאה שנגבתה על ידי עינויים, נקודה. לצערנו הרב, מבחינתי זה לא בר השוואה כי בסוף הוא בן עמי והם לא, נקודה".
לדברי ח"כ סון הר המלך את התנאים של בן אוליאל בבית הכלא "אין לאף עציר ערבי שרצח משפחות. יושב בכלא היום אדם חף מפשע וכל אדם במדינת ישראל צריך לשאול את עצמו איך הוא יכול לאפשר כזה דבר. אחרי מסכת העינויים שהוא עבר ואחרי ההודאה הוא אמר לי 'טוב לי מותי מחיי', הביאו אדם לנקודה שלא משנה הוא יודה בכל דבר".
ארגון תג מאיר מסר בתגובה לדברי ח"כ סון הר מלך כי "שתי ערכאות קבעו פה אחד שבן אוליאל הוא הרוצח של משפחת דוואבשה. העובדה שחברת הכנסת מגנה רק על רוצחים מבני עמה שרצחו ערבים, וגם לא על רוצחים מבני עמה שרצחו יהודים, מעידה שמדובר בחברת כנסת גזענית וחשוכה. נקודה".