פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד הרב יוסף מרדכי פרויזר (35), שהתחזה לחילוני בשם "ג'ק סגל" באתרי היכרויות, יצר קשר עם נשים - והבטיח להן הבטחות שווא כדי לקיים איתן יחסי מין במרמה. לפי האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים, לפרויזר מיוחס קבלת דבר במרמה וידע כוזב ממחשב. פרויזר מואשם כי רימה 30 נשים - אך אף אחד מסעיפי האישום לא כולל סעיף אונס או הטרדה מינית.
2 צפייה בגלריה
רב ישיבה התחזה לחילוני ואנס נשים דרך הטינדר
רב ישיבה התחזה לחילוני ואנס נשים דרך הטינדר
האישום נגד יוסף מרדכי פרויזר מכיל 30 סעיפים שונים
2 צפייה בגלריה
יוסף מרדכי פרויזר התחזה לחילוני ואנס נשים דרך הטינדר
יוסף מרדכי פרויזר התחזה לחילוני ואנס נשים דרך הטינדר
פרויזר שוחח עם נשים בזהות בדויה וסיפר להן שהוא רווק חילוני
(צילום: עמית שאבי)
לפי האישום, פרויזר, מורה בישיבת "אור ירושלים", נשוי ואב לשני ילדים, יצר קשר עם אותן נשים החל משנת 2016 באפליקציות הכרויות שונות, על מנת לקבל מהן תמונות וסרטונים אינטימיים, ואף להיפגש איתן לקיים איתן יחסי מין.
במסגרת הזהות הבדויה של פרויזר, הוא סיפר לנשים שהוא רווק שגר בדירת שותפים ועובד כמדריך בעמותה לכלבי נחייה. במהלך כל אותן שבע השנים פנה הנאשם הבטיח לנשים איתן שוחח תחת הזהות הבדויה הבטחות שלא היה בכוונתו לקיים, ואמר להן כי הוא מעוניין בקשר רציני ובלעדי, על מנת לתחזק מצג שווא.
לפי כתב האישום, המפגש הראשון של פרויזר תחת זהות בדויה היה בשנת 2016, אז הוא שוחח באתר ההיכרויות אוקיי-קיופיד עם אישה כבת 40. השניים נפגשו לאחר כשבוע בשכונת גילה בירושלים, שם החל פרויזר לפתח שיח אינטימי בנוגע לקשר קודם של אותה אישה שבעקבותיו הייתה מצויה במצב נפשי רגשי וקשה. לאחר מכן קיימו השניים יחסי מין.
הקשר בין השניים התפתח, צוין באישום, ופרויזר תירץ בפניה כי אינה יכולה להגיע אליו בשבת וגם לא להתקשר מכיוון ששותפיו כביכול דתיים. לפי האישום, "במעשיו הציג הנאשם בפני המתלוננת מצגי שווא שונים והתייצג בפניה בזהות כוזבת. לאור מצגי השווא, קיימה המתלוננת יחסי מין עם הנאשם במספר הזדמנויות. כל זאת בנסיבות מחמירות, שבאות לידי ביטוי בריבוי המקרים, היקף מעשיו של הנאשם והעובדה שפעל בתחכום ובשיטתיות לצורך סיפוק צרכיו המיניים. כמו כן, עשה הנאשם במחשב פעולה לגבי מידע כדי שתוצאתה תהיה מידע כוזב".
עוד נכתב באישום כי פרויזר ניהל עם אחת הנשים קשר במשך ארבע שנים. בנוסף, הוא הציג את עצמו לעיתים כדתי לשעבר, כעולה חדש ללא משפחה בארץ או כמי שחברתו בגדה בו. הוא אף קיים עם אחת הנשים יחסי מין ללא אמצעי מניעה ואמר לה כי הוא מעוניין להביא איתה ילדים. באישום צוין כי בכמה מקרים הוא שוחח על אפשרות לחתונה ואף אמר לאותן נשים כי הוא רוצה לבלות איתן את שארית חייו.
פרויזר נהג לפגוש את הנשים בכמה בתי מלון בירושלים, ואת רוב ההיכרויות ביצע דרך אתר אוקיי-קיופיד. בשנת 2020 הוא החל להשתמש בכמה אתרים נוספים, בהם טינדר, וגם שם הציג את עצמו בזהות בדויה. האירוע האחרון שמופע בכתב האישום אירע רק לפני שלושה חודשים, ביוני 2023. פרויזר יצר קשר עם אישה כבת 30 דרך אפליקציית באמבל והציג בפניה את אותו הסיפור שהוא מציג משנת 2016, דרכו הצליח להגיע לעשרות נשים, לקיים איתן יחסי מין ולקבל מהן תמונות וסרטונים אינטימיים.