התפתחות משמעותית בפרשת הסחר בסמים באמצעות אפליקציית טלגרם: עדות עד המדינה שהיה אמור להתחיל למסור את גרסתו במשפט של נאשמי פרשת "טלגראס", נדחתה ברגע האחרון ובעקבות כך בוטלו כל הדיונים לחודש אוקטובר בשלב ההוכחות. הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי דחיית העדות נעשתה בשל "נסיבות רפואיות" וביקשה למנוע פרסום של כל פרט על מצבו הרפואי של העד.
בפנייתה על כך שעד המדינה אינו יכול להעיד, ביקשה הפרקליטות להוציא צו איסור פרסום בנוגע לסיבות שקשורות בכך. מדובר בעדות מפתח דרמטית, ואם עד המדינה לא יוכל להגיע בהמשך לבית המשפט - הדבר עשוי להשפיע על ניהול התיק כולו. הפרקליטות נערכה במשך חודשיים למתן העדות, אך כעת, כמה ימים לפני תחילת שלב ההוכחות, היא טוענת: "נדרשת למאשימה שהות לעריכת המשפט".
2 צפייה בגלריה
המייסד של רשת טלגראס עמוס דב סילבר
המייסד של רשת טלגראס עמוס דב סילבר
מייסד "טלגראס", עמוס דב סילבר
(צילום: פייסבוק)
באפריל 2019 הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בלוד שורת כתבי אישום נגד 27 מעורבים בפרשת הסחר בסמים. לטענת הפרקליטות, הנאשמים ברשת וניהלו אותה בהתארגנות של מסגרת ארגון פשיעה. חמישה חודשים לאחר מכן הואשם גם עמוס דב סילבר, מייסד רשת "טלגראס", בגין עבירות של ניהול ארגון פשיעה, סחיטה באיומים ועבירות תיווך וסחר בסמים.
עד המדינה, שזהותו אסורה בפרסום, היו בורג מרכזי בהפללת הנאשמים. האיש, שלקח חלק בהתארגנות, תיעד בין היתר כמה מהנאשמים וחשף את המעורבים. יש לעד גם חלק משמעותי בתפיסתו של דב סילבר בחו"ל.
העד היה אמור לעלות לדוכן בבית המשפט ב-3 באוקטובר ולמסור את גרסתו בתיק המרכזי שכולל 20 נאשמים, וכך להמשיך בכמה דיונים לאורך החודש. העד אף קיים ריאיון מקדים בפרקליטות, שהיווה למעשה הכנה לקראת העדות בבית המשפט. הפרקליטות הגישה כאמור ברגע האחרון בקשה לבטל את מועדי ההוכחות בכל שלושת הדיונים שנקבעו לאוקטובר.
2 צפייה בגלריה
התכתבויות עם סוחרי סמים בערות הטלגראס באפליקציית טלגרם
התכתבויות עם סוחרי סמים בערות הטלגראס באפליקציית טלגרם
התכתבויות עם סוחרי סמים בערוץ "טלגראס" באפליקציית טלגרם
(צילום: דוברות המשטרה )
עו"ד איתי רוזין, שמייצג כמה נאשמים - חלקם מרכזיים, השיב במכתב מענה לבית המשפט לבקשת הפרקליטות כי הוא אינו מתנגד לדחייה, אך עומד על כך שהפרקליטות תחשוף בפני הסנגורים ובית המשפט את הרקע והפרטים על מצבו של העד.
עד המדינה כבר גרם לפרקליטות מבוכה: בתחילת החודש פורסם ב-ynet כי הוא גנב מהמשטרה שני מטבעות ביטקוין בשווי של 100 אלף דולר. בחקירתו הודה העד במעשה והחזיר את המטבעות, אולם במשטרה ובפרקליטות החליטו לא לבטל את ההסכם שנחתם איתו. במקביל נודע כי עד המדינה הסתבך גם במקרה אחר, שבמהלכו הופעל סוכן סמוי נגד פדופילים ברשת. הוא נעצר בפרשה והוגש נגדו כתב אישום.
עו"ד רוזין אמר: "רק לפני ימים ספורים התבשרנו כי עד המדינה מעורב בשתי פרשיות פליליות חמורות והנה מכה נוספת נחתה על הפרקליטות אשר נאלצה לבטל כליל את כל הדיונים שנקבעו לשמיעת עדותו ונדמה שתיק ה'טלגראס' קורס. הניסיון להסתיר מההגנה את הסיבה לביטול העדות מעורר תהיות ובכוונתנו לעתור לחשיפת מלוא הפרטים".
עו"ד איתי רוזיןעו"ד איתי רוזיןצילום: יח"צ
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "בשל נסיבות רפואיות ביקשה הפרקליטות לדחות את תחילת מועד עדותו של עד המדינה באחד ההליכים המתנהלים בפרשת 'טלגראס'. חשוב להדגיש כי בהליך זה ישנם עוד עשרות רבות של עדים שטרם העידו. במקביל ממשיכה הפרקליטות לנהל את ההליך המרכזי בפרשה נגד עמוס סילבר ואחרים כסדרו".