המציל בן ה-22, שירה בעבריין מוכר בחוף הסלע בבת ים ביום שישי האחרון, הוגדר על ידי המשטרה כ"מאוים ברמה 6" - רמת האיום הגבוהה ביותר שבמסגרתה הוא זוכה לאבטחה צמודה, מחשש שינסו לפגוע בחייו. כך נודע ל-ynet.
המציל, שפצע את העבריין שאיים עליו באורח קשה, שוחרר למעצר בית לבקשת המשטרה, שקיבלה את גרסתו ולפיה פעל מתוך הגנה עצמית. הוא הובא ביום שישי האחרון לבית משפט השלום בתל אביב, שם שוחרר לחלופת מעצר תוך שבית משפט השלום בתל אביב הטיל צו איסור פרסום גורף על הפרטים האישיים של המציל ועל המקום שבו ישהה, מחשש לפגיעה בו.
2 צפייה בגלריה
זירת הירי בבת ים
זירת הירי בבת ים
המציל מאוים ברמה הגבוהה ביותר. זירת הירי בבת ים
(צילום: נדב אבס)
2 צפייה בגלריה
זירת הירי בבת ים
זירת הירי בבת ים
"לא הכיר את העבריין ונקלע לסיטואציה"
(צילום: נדב אבס)
גורמים במשטרה המעורים בפרטים אמרו בשיחה עם ynet: "המציל הוא בחור נורמטיבי שנקלע לסיטואציה שבה עבריין שהוא לא מכיר ולא פגש מעולם לדבריו, מגיע אליו עם משהו שנראה כמו אקדח". הגורמים ציינו כי לפי גרסתו של המציל, העבריין איים עליו שהוא בא לחסל אותו, והאשים אותו שהוא משתייך למשפחת פשע.
למציל, נציין, אין עבר פלילי, והוא החזיק באקדח ברישיון. לפי המשטרה, העבריין הגיע למשרדי מנהל החופים בחוף הסלע, ושלף אקדח פלפל לעבר המציל שבדיוק הגיע למשמרת בחוף. המציל עוכב לחקירה, שבסיומה כאמור שוחרר למעצר בית. בעקבות עדותו, במשטרה התחזקה ההערכה שפעל מתוך הגנה עצמית.
הדיווח על הירי בבת ים התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 07:38. החובשים כפיר ורסנו ואחמד אבו סייף סיפרו כי "כשהגענו למקום ראינו המולה רבה. אזרחים הובילו אותנו לחניון, שם שכב גבר שסבל מפציעות חודרות קשות בגופו. מיד הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות, עצירת דימומים וטיפול תרופתי, העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו במהירות לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב".