מציל בן 22 ירה הבוקר (יום שישי) בעבריין בן 44 המוכר למשטרה בחוף הסלע בבת ים, ופצע אותו באורח קשה. הוא פונה לבית החולים וולפסון שבחולון. כוחות משטרה הוזעקו למקום ונסיבות המקרה נבדקות. לפי החשד, הפצוע תקף את המציל שבדיוק הגיע למשמרת בחוף ושלף לעברו אקדח שמרסס גז פלפל - וזה ירה בו בתגובה. זמן קצר לפני כן הודיעה המשטרה על מעצרים בפרשת סכסוך הכנופיות שהבעיר את רמת גן.

3 צפייה בגלריה
זירת הירי בבת ים
זירת הירי בבת ים
"לא קדם ויכוח לירי". זירת הירי בבת ים, הבוקר
3 צפייה בגלריה
זירת הירי בבת ים
זירת הירי בבת ים
זירת הירי בבת ים
(צילום: נדב אבס)
למציל אין עבר פלילי, והוא החזיק באקדח ברישיון. לפי המשטרה, העבריין הגיע למשרדי מנהל החופים בחוף הסלע, ושלף אקדח פלפל לעבר המציל שבדיוק הגיע למשמרת בחוף. המציל עוכב לחקירה, שבסיומה שוחרר למעצר בית. במשטרה מתחזקת ההערכה שפעל מתוך הגנה עצמית.
לפי גורמים המעורים בפרטים, המציל, שהתחתן רק לפני שבוע, מסר בחקירתו גרסה שלפיה "העבריין אמר לי שאני ממשפחת פשע ושהוא בא לרצוח אותי, וכיוון לעברי אקדח". כאמור, אותו אקדח היה אקדח גז פלפל - אך המציל אמר שפעל תוך שניות מחשש שהעבריין יירה בו, ולכן ירה. לטענתו, הוא כיוון לרגל - אך במד"א אומרים שהפצוע סבל מפציעות חודרות קשות בגופו.
הדיווח על הירי בבת ים התקבל במוקד 101 של מד"א בשעה 07:38. החובשים כפיר ורסנו ואחמד אבו סייף סיפרו כי "כשהגענו למקום ראינו המולה רבה. אזרחים הובילו אותנו לחניון, שם שכב גבר שסבל מפציעות חודרות קשות בגופו. מיד הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות, עצירת דימומים וטיפול תרופתי, העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו במהירות לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב".

עו"ד איתן סבגעו"ד איתן סבג
עו"ד איתן סבג שמייצג את המציל מסר כי "הלקוח שלי נאלץ להתגונן מפני מה שנחזה כניסיון לרצוח אותו באמצעות אקדח, עקב טעות בזיהוי. מדובר במציל ובלוחם גולני לשעבר שעיסוקו הצלת חיי אדם, ונקלע לסיטואציה של סכנת חיים. אין לי ספק כי בתום החקירה גם המשטרה והפרקליטות יתרשמו שלא נפל רבב במעשיו והוא ישוחרר לביתו".

סכסוך הטיקטוק שהבעיר את רמת גן

בתוך כך, היחידה המרכזית של מחוז תל אביב עצרה אמש את החשודים נאור סוכר (30) ואילי הרשקו (23), תושבי רמת גן ותל אביב, במסגרת הטיפול בסכסוך העבריינים שהבעיר את רמת גן. במהלך המעצר, שהתרחש בדירה ברחוב יום טוב בתל אביב, נתפסו גם חומרים החשודים כמרכיבי מטען חבלה.
במסגרת המאבק בין הכנופיות ברמת גן, התפוצץ בתחילת השבוע מטען החבלה בקטנוע ברמת גן, והוביל לפציעה קשה של בעליו ושל עוד שישה עוברי אורח שנפגעו באורח קל. אחד מכיווני החקירה של המשטרה היה שאולי מדובר ב"תאונת עבודה" שנגרמה לרוכב הקטנוע אחרי שנשא עימו מטען לעבר יעד לפגיעה, אלא שממצאי החקירה העלו כי מדובר בניסיון לרצוח אותו.
3 צפייה בגלריה
האופנוע בזירה
האופנוע בזירה
זירת הפיצוץ ברמת גן, השבוע
(צילום: שמוליק דודפור)
גורמים המעורים בפרטים אמרו כי מדובר במטען חבלה שהמטרה בהרכבתו על כלי הרכב הדו-גלגלי הייתה לחסל ולא להזהיר. העבריין בן ה-28, שמוכר למשטרה מסכסוכי כנופיות באזור רמת גן, ניצל מחיסול בפיצוץ שאירע ברחוב רש"י לאחר שקם מהקטנוע שניות בודדות לפני הפיצוץ.
"אם זה היה קורה כשהוא ישב על הקטנוע, זה היה נגמר במוות. זה לא מטען קטן", אמרו אותם גורמים. הפצוע מקורב לעבריין נאור סוכר שנמצא בסכסוך מתמשך עם העבריין איתי חכם. בחודשים האחרונים פרץ סכסוך בין סוכר וחכם לנוכח "עסקת נשק" שהשניים ניסו לקדם.
הסכסוך בין סוכר וחכם, שבא לידי ביטוי בשורת מעשים אלימים ברחובות ברמת גן, אירע על רקע עימותים בטיקטוק, שכוללים גידופים וחילופי עלבונות בין השניים. יותר ויותר ארגוני פשיעה וכנופיות עבריינים עושות שימוש ברשת החברתית הסינית כדי להעביר מסרים באמצעות שירים וגידופים.
חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב נכנסו לאחרונה לתמונה על-מנת לפרק את מוקד הסכסוך ולהביא למעצרם של העבריינים שהניחו מטענים והשליכו רימוני הלם ברמת גן בשבועות האחרונים. גם אתמול בבוקר התקבל דיווח על השלכת רימון הלם לעבר כניסה לבניין ברחוב העמל ברמת גן. לא היו נפגעים, המשטרה חוקרת.