הרצח הזה הסעיר את המדינה: עינב רוגל מקיבוץ שער הגולן, בת 17 וחצי, החלה מערכת יחסים עם גלעד שמן, בן קיבוץ מעגן השכן, אז חייל בן 20. במשך שנתיים סבלה רוגל מגילויי אלימות מצד שמן וביקשה להיפרד ממנו, אולם הוא הטריד אותה ללא הפסקה. בליל 29 ביוני 1991 הוא חדר לדירתה וירה בה למוות בשנתה. גופתה התגלתה על ידי אמה למחרת בבוקר.
2 צפייה בגלריה
גלעד שמן, עינב רוגל
גלעד שמן, עינב רוגל
גלעד שמן ועינב רוגל
(צילום: אפי שריר, רון סלומון, "ידיעות אחרונות")

שמן הורשע ברצח ונגזר עליו מאסר עולם. הוא פנה באמצעות עו"ד מורן נירשברג דרורי, שמייצגת אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, לוועדת השחרורים המיוחדת, וביקש להשתחרר שחרור מוקדם. אם בית המשפט יקבל את הבקשה, הוא צפוי להשתחרר בימים הקרובים. הדיון בנושא יתקיים היום.
נורית רוגל, אמה של עינב, אמרה: "מבחינתי הוא חייב לרצות את עונשו עד לשנייה האחרונה שנקצבה לו. הוא אחד מהאסירים שמסוכנותם לא תפחת לעולם. אמשיך להתנגד לשחרורו המוקדם, גם כך הוא קיבל הנחה מופלגת על מאסר העולם שנגזר עליו. אמשיך להילחם על כך עד יומי האחרון, הוא קיבל כבר מספיק הנחות".
2 צפייה בגלריה
"אלחם בכך עד יומי האחרון": אמה של עינב נגד רוצח בתה, שביקש שחרור מוקדם
"אלחם בכך עד יומי האחרון": אמה של עינב נגד רוצח בתה, שביקש שחרור מוקדם
"אלחם בכך עד יומי האחרון". נורית רוגל
(צילום: אביב לשם)
"תאריך השחרור המלא הוא 29.6.27", כתבה ועדת השחרורים המיוחדת, שבחנה את בקשת השחרור של שמן, "האסיר סיים לרצות 33 שנות מאסר מתוך 36. לאחר שהתלבטנו לא מעט, אנו סבורים כי גם מבחינת האינטרס הציבורי הגיעה העת לשחרורו בתנאים", קבעה הוועדה.
עו"ד מורן נירשברג דרוריעו"ד מורן נירשברג דרורי
עו"ד בני משהעו"ד בני משהבאדיבות דוברות משרד המשפטים
עו"ד מורן נירשברג דרורי, שמייצגת את שמן מטעם הסניגוריה הציבורית לוועדת השחרורים המיוחדת, מסרה כי "החלטת הוועדה היא הנכונה ביותר. גלעד שמן צפוי להשתחרר ולשהות במשך כל שלוש השנים הבאות בהוסטל סגור, תוך כדי מעקב ופיקוח של אנשי מקצוע, וזו הדרך הנכונה ביותר להפחית מסוכנות. האלטרנטיבה, שלפיה הוא ישוחרר בעוד שלוש שנים ואחרי 36 שנות מאסר ללא טיפול, ליווי או פיקוח, אינה סבירה ופוגעת באינטרס הציבורי".
בעקבות החלטת ועדת השחרורים, הגיש עו"ד בני משה, סגן בכיר לפרקליטת מחוז הצפון, עתירה מנהלית נגד ועדת השחרורים, בדרישה ששמן ישלים את מלוא העונש שנקצב לו. אם הערעור יידחה, שמן צפוי להשתחרר בימים הקרובים מכלא חרמון וישהה בהוסטל בתנאי מעצר בית מלאים, וכן ייאסר עליו להתקרב לקיבוץ שער הגולן, מקום מגוריה של משפחת רוגל.