12 צוותי כיבוי הוזעקו בצהריים (חמישי) להר איתן בעקבות התחדשות השריפה בהרי ירושלים וארבעה מטוסי כיבוי פועלים כדי להשתלט על האש. שמונה צוותים נוספים עושים את דרכם כדי לתגבר את מאמצי הכיבוי. במערך הכבאות עדכנו כי לפי שעה לא נשקפת סכנה לבתים ורכוש והאירוע מוכל.
במקביל, בשל שריפה בקרבת המסילה באיזור פתח תקווה, גורמי הכבאות הנחו להפסיק זמנית את תנועת הרכבות בין בני ברק לרעננה, ותחנות פתח תקווה, ראש העין, כפר סבא, הוד השרון ורעננה נסגרו זמנית.
4 צפייה בגלריה
כמעט יומיים אחרי שהושגה שליטה על האש: השריפה בהרי ירושלים התחדשה
כמעט יומיים אחרי שהושגה שליטה על האש: השריפה בהרי ירושלים התחדשה
השריפה התחדשה בהר איתן
(צילום: קבוצת כבאות והצלה ארצית)
הבוקר נחשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" צילומי לווין של סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א) לפיהם עולה חשד כי שריפת הענק שהשתוללה השבוע באזור נגרמה כתוצאה מהצתה מכוונת. מצילומי הלוויין עלה כי האש פרצה בשלושה מוקדים בו-זמנית: ליד היישוב בית מאיר, ליד שואבה ומוקד נוסף ליד רמת רזיאל וגבעת יערים. יתרה מזאת: הצילום בוצע לא ברגע שהאש פרצה אלא רק זמן מה לאחר מכן, רק כאשר הלוויין הגיע לאזור.

השריפה בהרי ירושלים - כתבות נוספות

4 צפייה בגלריה
נזקי השריפה סמוך למושב רמת רזיאל
נזקי השריפה סמוך למושב רמת רזיאל
נזקי השריפה סמוך למושב רמת רזיאל
(צילום: EPA)
4 צפייה בגלריה
גבעת יערים והיער שנשרף מסביב
גבעת יערים והיער שנשרף מסביב
האש הגיעה עד קו הבתים בגבעת יערים
(צילום: AP)
לצד צילומי הלוויין, במערך הכיבוי ובמשטרת ירושלים, שבה הוקם צוות מיוחד לחקירת הדליקה, מתחזקת הערכה כי האש פרצה בגלל מעשה ידי אדם: במתכוון או מתוך רשלנות. מהחקירה עולה כי מוקד השריפה ליד בית מאיר הוא שטח תלול מלא בשיחים שבו לא סביר להניח שמטיילים יעשו הפסקה, יכינו קפה ויעשו מנגל. עוד עולה כי מדובר באזור שבו לא עוברים בדרך כלל מטיילים או כלי רכב. במסגרת החקירה תנסה המשטרה להשתמש בטכנולוגיה לאיתור סמארטפונים שהיו במוקדים שבהם פרצה האש.
השליטה על הדליקה הראשונה, שפרצה ביום ראשון אחר הצהריים, הושגה רק שלשום סמוך לשעה 19:00 לאחר עשרות שעות של בעירה רצופה והרסנית. היובש, החום הכבד והרוחות המערביות החזקות ליבו את האש שמולה התמודדו כוחות עצומים של כיבוי שהסתייעו במטוסי כיבוי.