2 צפייה בגלריה
נתניהו ואיסמן
נתניהו ואיסמן
רה"מ ופרקליט המדינה
(צילום: אלכס קולומויסקי, גיל נחושתן)
התביעה במשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו הגישה היום (ראשון) לבית המשפט בקשה להאצת ההליכים ולקיום דיונים גם בימי הפגרה - והתייחסה במכתבה גם להדלפת הערת השופטים על כך שיתקשו להוכיח שוחד בתיק 4000: "הודלף לתקשורת באופן מגמתי ולא מדויק, ובאופן שיש בו לפגוע בהתנהלותו התקינה של המשפט. לפיכך מבוקש כי מעתה ואילך שיח שכזה יתקיים בפומבי באולם בית המשפט ובליווי פרוטוקול".
לפי התביעה, "נוכח האינטרס הציבורי הרב והברור בקידומו של המשפט וסיומו בפרק זמן קצר ככל הניתן, בית המשפט הנכבד מתבקש לתת הוראות לשם האצת שמיעת הראיות וסיום שלב ההוכחות".

במכתב שהגישה התביעה היא ביקשה "על דעת היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה" כמה דברים. תחילה, היא ביקשה כאמור להוסיף מועדי דיון בפגרה שבחודש יולי הקרוב, "כך שתסתיים שמיעת קבוצת העדים הנוכחית המתייחסת, ככלל, לאישומים השני והשלישי, וכי יישמעו עדים נוספים מקבוצת העדים הנוכחית המתייחסת לאישום הראשון. ככל שבית המשפט ייעתר לבקשה זו תודיע המאשימה להגנה בהקדם על זהות העדים מתוך הקבוצות השונות עליהן הודיעה המאשימה זה מכבר".
בהמשך ביקשה התביעה "להוסיף ימי דיונים בשנת המשפט הבאה בפרשת התביעה ולהאריך את ימי הדיונים על דרך של קביעת שעת סיום מאוחרת יותר". כמו כן, בתביעה מעוניינים שבית המשפט יפעל "להורות כל הוראה נוספת שיש בה כדי להאיץ את קצב התקדמות המשפט".
ביום חמישי האחרון אמרו השופטים במשפטו של נתניהו לנציגי התביעה כי הם יתקשו להוכיח עבירת שוחד בתיק 4000 (בזק-וואלה), שבו נאשם רה"מ בקבלת שוחד מאנשי העסקים שאול ואיריס אלוביץ' ובמרמה והפרת אמונים. השופטים נימקו זאת בכך ש"טובת המדינה" דורשת הסדר טיעון. כך פורסם בחדשות 13.
באותו שבוע תועדו בסרטון שפורסם ב-ynet יהודית תירוש מהפרקליטות, ז'ק חן המייצג את שאול אלוביץ' ובועז בן צור המייצג את נתניהו, בדרכם לפגישה המפתיעה בלשכת השופטים.
נתניהו גם נאשם במרמה והפרת אמונים בתיק 4000, כך שגם אם יבוטל השוחד הוא עדיין צריך להתמודד עם האישום השני.
אותה פגישה סגורה של הסנגורים ונציגי התביעה בתיק 4000 הייתה השנייה שקיימו השופטים עם הצדדים בלשכתם בשבועות האחרונים. בפגישה הקודמת ניסו השופטים לשכנע את נציגי הפרקליטות להסכים בכל זאת להליך גישור פלילי.