1 צפייה בגלריה
קצין צה"ל סרן
קצין צה"ל סרן
סחר בסמים וגנב נשק. קצין בדרגת סרן, אילוסטרציה
( צילום: Ran Zisovitch / Shutterstock)
התביעה הצבאית הגישה אתמול (רביעי) כתב אישום נגד קצין בדרגת סרן בשירות קבע, בגין עבירות של סחר בסמים והוצאת נשק מרשות הצבא. כתב האישום נגדו הוגש לאחר חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. הפרשה נחשפה ב-ynet בחודש שעבר, כמה ימים לאחר מעצרו של הקצין.
במסגרת הפרשה הופעל סוכן סמוי שהפליל לכאורה את הקצין, המשרת ביחידה סדירה הפעילה באחת מהגזרות המבצעיות הרגישות ביותר, ומשמש כמ"פ אחראי במסגרת תפקידו על עשרות לוחמים, וכן נבדק האם אנשי קבע או חיילים נוספים ידעו על מעשיו או היו קשורים לעבירות.
לפי כתב האישום, הקצין מכר סם מסוג קוקאין בשלוש הזדמנויות לסוכנים של המשטרה הצבאית, במשך תקופה של כחודשיים וחצי. תמורת הסמים קיבל הקצין כ-100 אלף שקלים. בנוסף, בביתו של הקצין אותרו שבעה רימוני מטול צבאיים.
הקצין נעצר כאמור בחודש שעבר ושהה במעצר לאורך החקירה ועד להגשת כתב האישום. מדובר צה"ל נמסר כי עם הגשת כתב האישום ביקשה התביעה הצבאית כי בית הדין הצבאי יורה על מעצרו של הקצין עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו, אך בשלב זה נקצב המעצר עד ליום שלישי הבא.
רס"ן (במיל') עדי ריטיגשטיין-אייזנר ורס"ן אמיר גונמן, באי כוחו של הקצין מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרו: "עם סיום החקירה בעניינו של הקצין, התקיימה פגישה עם הפרקליטות הצבאית שבמסגרתה הועלו טענות רבות, בין היתר כשלים ומחדלים בהתנהלות גורמי החקירה ושימוש במידע רגיש על מנת להלך על הקצין אימים. הקצין מעולם לא הוציא או גנב נשק או אמל"ח, וגורמי החקירה יודעים זאת באופן וודאי. יש להצר על בחירתם להאשימו בכך. מדובר במ"פ מצטיין, מתנדב לשירות, שתרם רבות בתפקידיו השונים".