3 צפייה בגלריה
לטיף אבו לטיף
לטיף אבו לטיף
לטיף אבו לטיף
(צילום: ניצן דרור)
המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה (מומי) למברגר, החליט כי הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד ראש ארגון הפשע לטיף אבו לטיף. ב-ynet, נזכיר, נחשף כי הפרקליטות בחרה להתנער מהפרשה שבה נאשם אבו לטיף בסחיטה באיומים, והותירה את להב 433 להגיש כתב אישום בבית משפט השלום בחדרה - שם הופתעה השופטת מעוצמת החשדות, והציעה שפרקליטות המדינה תבחן מחדש את החלטתה.
כעת, בעקבות הגשת כתב האישום על-ידי הפרקליטות, הפרשה תטופל בבית המשפט מחוזי, שיוכל לגזור על אבו לטיף עונש כבד יותר. בהודעת הפרקליטות לבית המשפט בחדרה נכתב כי "לאחר שהתקיימו בימים האחרונים מספר ישיבות בנושא, ולאחר שקילת הדברים וליבונם, החליט המשנה לפרקליט המדינה, כי לאור התשתית הראייתית שהוצגה בפניו בישיבות אלה - וליבון המשמעות המשפטית של תשתית זו - יש מקום, על פניו, לתיקון כתב האישום".

גורמים בפרקליטות טוענים כי המשטרה כלל לא הציגה להם את כל החומרים הרלוונטיים בתיק, ולכן הם לא הכירו אותם. בהודעת הפרקליטות עצמה נכתב כי "ההחלטה התקבלה לאחר שהוצגו בפני המשנה לפרקליט המדינה טענות וראיות, אשר לא היו ידועות לגורמי הפרקליטות עד לישיבות שהתקיימו כאמור אך לאחרונה".
אלא שהתיק כבר נבחן בעבר בפרקליטות, וחומרי החקירה הוצגו. לפני כשבועיים, לאחר הפרסום ב-ynet ו"ידיעות אחרונות", התיק הועבר לבחינה של פרקליט המדינה עמית איסמן שסבר כי יש להשאיר את ניהול התיק בידי המשטרה. רק השילוב של הסיקור התקשורתי של ההתנהלות בתיק, והחלטת בית משפט השלום בחדרה להחזיר אותו לבחינה מחודשת, הביאה לשינוי בעמדת הפרקליטות.
בדיון האחרון, נזכיר, החליטה השופטת נורית הרצמן אבי יצחקי, כאמור, על בחינה חוזרת בפרקליטות. השופטת, שעבדה בעבר שנים רבות בפרקליטות המדינה ומכירה היטב את התנהלותה, העירה כי עלול להיווצר תקדים מסוכן מעצם העובדה שתיק בגין סחיטה באיומים נגד ראש ארגון פשע מנוהל בבית משפט השלום על ידי המשטרה, ולא על ידי הפרקליטות בבית משפט מחוזי, שמוסמך לדון בעבירות חמורות ושבו מתחם הענישה גבוה יותר.
בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בבית המשפט בחדרה, שאליו הגישה יחידת התביעות בלהב 433 את כתב האישום, לאחר שהפרקליטות הסירה באופן תמוה את ידיה מהטיפול בתיק - למרות הראיות המשמעותיות שיש בו - והותירה את הגשת האישום באחריות המשטרה. במהלך הדיון טענו סנגוריו של אבו לטיף, עורכי הדין גיא קמרי ובסל פאלח, כי המשטרה הגישה את כתב האישום בחוסר סמכות, וכי הגשת כתב אישום בהיקף שהוגש נתונה בידי פרקליט מחוז. לשיטתם, עצם העובדה שהפרקליטות סירבה להגיש את כתב האישום מוכיחה כי אין בתיק ראיות להרשעה בסחיטה באיומים, שבה חשודים אבו לטיף ואחרים, שהובילה קבלן לוותר על מכרז של משרד הביטחון בשווי 25 מיליון שקלים.
ארגון הפשיעה של משפחת אבו לטיף מהיישוב ראמה נחשב לארגון המוביל בצפון, ולאחד מארגוני הפשיעה החזקים ביותר בישראל. ארבעה אחים עומדים בראש הארגון: לטיף, נידאל, סלימאן ועלאא. אח נוסף, לואי, נפצע בעבר בתאונה קשה. נידאל אבו לטיף ושותפו עמאר דבאח מואשמים בניסיון רצח של איש עסקים במסעדה בכפר יאסיף לפני כמה חודשים. במקביל, לטיף אבו לטיף מואשם כאמור בסחיטה באיומים וכך גם עוד 11 אנשי הארגון.
לפי ההערכות, לארגון אבו לטיף כ-200 "חיילים" באזורי הגליל, ואדי ערה והמשולש. ארגון זה מסוכסך עם אחד הפלגים של משפחת חרירי על-רקע מוקדי שליטה בשוק האפור. בתקופה האחרונה פשטה המשטרה לשטח בבעלות ארגון הפשיעה אבו לטיף ועצרה עשרות חשודים בניסיונות רצח, אירועי ירי ואיומים.

תגובת משפחת אבו לטיף