קבינט המלחמה המצומצם מתכנס בקריה הערב (יום ג'), ומחר ב-21:00 יתכנס בבור הקבינט המדיני-ביטחוני המורחב. השרים דורשים לקיים הצבעה על המשך הסיוע ההומניטרי לעזה והרחבתו, כפי שסוכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן.
בישיבת הקבינט המורחב צפוי נתניהו לומר לשרים שהרחבת הסיוע לרצועה תקנה לישראל זמן יקר ולגיטימציה בינלאומית. מנגד, שרים כמו איתמר בן גביר מאמינים שישראל צריכה לעצור סיוע הומניטרי כל עוד החטופים לא משוחררים.  
2 צפייה בגלריה
יואב גלנט בקבינט הביטחוני מדיני
יואב גלנט בקבינט הביטחוני מדיני
ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני בתחילת המלחמה
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
ישראל התנגדה עד כה להכנסת דלק לרצועת עזה. מופעל עליה לחץ כבד, אך ישראל הבהירה שמדובר בקו אדום מבחינתה.
ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי התייחס היום לדרישה להכניס דלק ואמר במסיבת עיתונאים: "אנחנו ביום ה-25 למלחמה, והדפנו יום-יום את הניסיון לשכנע אותנו לאפשר להכניס דלק. דלק זה חמצן בעורקים של הרוצחים. הדלק מאפשר חשמל, ומאפשר לסנן את האוויר במנהרות. אם אין חשמל ואין דלק הם יצופו על פני השטח וזה יקל עלינו להרוג אותם".
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים של ראש המל" צחי הנגבי
מסיבת עיתונאים של ראש המל" צחי הנגבי
ראש המל"ל הנגבי
(צילום: מוטי קמחי )
"ראשית, יש מספיק דלק ברצועת עזה וחמאס אגר מספיק מאגרי דלק", הדגיש הנגבי. "הטיעון שדלק צריך לשמש את בתי החולים הוא לא קביל, כי צריך להוציא את הפצועים מבתי החולים ולהעביר אותם - כי בתי החולים הוא מוקד של מפקדות טרור. מי שממקם בתוך בית חולים את המפקדה שלו לא יכול לבקש מאיתנו שנאפשר לו דלק שישמר את היכולת שלו לפגוע בנו".
הנגבי הוסיף על האיסור להכניס דלק לרצועה: "זה לא אומר שנוכל לאורך זמן למנוע את העניין הזה, אבל אנחנו מתעקשים עליו וכרגע לא רואים לחץ שלא נוכל לעמוד בו". שרים בקבינט מחו על דבריו של הנגבי, מהם עולה שבהמשך יועבר דלק לרצועה. "התבטאות אומללה, זה לא עולה בקנה אחד עם ההחלטות שלנו".