מ', בת 39, הגישה תלונה נגד יוסי שוורץ, בעל מועדון "הפורום" בבאר שבע, על מעשים שביצע בה לפני כשנה וחצי. רק היום (רביעי), ולאחר תלונה מצד אישה נוספת - שביעית במספר - הוא נעצר ושמו הותר לפרסום. "הגשתי תלונה מיד אחרי המקרה בתחנת לב תל אביב", היא מספרת. כעת, לאחר מעצרו, מ' משתפת בתחושותיה: "כששמעתי על המעצר שלו הרגשתי שמחה גדולה והקלה. הלב מתמלא באמונה ובאופטימיות. אבל לצד זה העובדה שזה קרה לעוד מישהי, שעוד מישהי הייתה צריכה לשלם בנפשה כדי שייעצר, זה כואב ומכעיס. מהבחינה הזו זה לא פשוט. יש שבע תלונות תלויות ועומדות נגדו. זה כואב".
היום, נזכיר, הותר לפרסום כי שוורץ נעצר בחשד לאונס אישה שבילתה במועדון בשבוע שעבר. זאת לאחר שאתמול התנגדה המשטרה לפרסם את שמו, למרות בקשת ynet ו"ידיעות אחרונות". התקיפה המינית שנחקרת כעת בוצעה לאחר תחקיר שפורסם נגדו לפיו הוא ביצע עבירות מין בנשים נוספות. התחקיר פורסם בתוכנית "הצינור" של רשת 13 על ידי העיתונאי אמיר שואן. לאחר התחקיר חמש נשים נוספות הגישו נגדו תלונה במשטרה. בשבוע שעבר הוגשה התלונה השביעית. החקירה הנוכחית מנוהלת ביחידת ההונאה מחוז דרום.
2 צפייה בגלריה
יוסי שוורץ
יוסי שוורץ
שבע נשים התלוננו, האחרונה בשבוע שעבר. יוסי שוורץ בעלי "הפורום"
(צילום: הרצל יוסף)
באופן מפתיע, מ' הייתה צריכה ליצור את הקשר הראשוני עם היחידה החוקרת: "עדיין לא הייתה לי שום אינטראקציה יזומה עם היחידה החוקרת בבאר שבע. ביוזמתי קבענו להיפגש. אני הייתי צריכה להתקשר אליהם. הגשתי את התלונה בתל אביב והחקירה הסתיימה. זה הועבר לפרקליטות, ורגע לפני שהתיק שלי נסגר עדכנתי את הפרקליטה שיש תחקיר בנושא, ושאנחנו יודעים שיש עוד נשים שיתלוננו נגדו".
אז שוורץ נחקר, אך התיק נסגר. היא סיפרה כי "התיק שלי הוחזר למשטרה להשלמות חקירה לידי מחלק ההונאה. עד כה לא פנו אליי". לדבריה, "נאמר לי שיש בידיהם את כל חומר החקירה ושהם עושים את מירב המאמצים למצות את החקירה. כשדיברתי איתם שוב הציעו לי להגיע, וכמובן שנעניתי בחיוב".
2 צפייה בגלריה
מועדון "הפורום" בבאר שבע. ארכיון
מועדון "הפורום" בבאר שבע. ארכיון
מועדון "הפורום" בבאר שבע. ארכיון
(צילום: חיים הונשטיין)
"אני חושבת שרשויות האכיפה לא פעלו בצורה תקיפה מספיק. אני שמחה שהחקירה מתבצעת ביחידת ההונאה. אני מאמינה שהחוקרים שם יודעים שם את עבודתם. לצערי כשהגשתי את התלונה נאמר לי אל תצפי לניסים ונפלאות כי הסטטיסטיקה לרעתי. רק 2% מהתלונות שמוגשות מובילות לכתב אישום. מישהי עם פחות אמונה ופחות כוח הייתה מוותרת הרבה פעמים בדרך. התיק שלי היה נסגר מחוסר ראיות אם לא היה את התחקיר".
מ' מנסה להאמין בגורמי אכיפת החוק. "כרגע אני אופטימית לגבי המשך החקירה. אני רוצה להאמין שמכאן יצליחו לגבש נגדו ראיות ושבהמשך יוגש נגדו כתב אישום".
אבי חימימייצג את שוורץ. עו"ד אבי חימיצילום: אלכס קולומויסקי
עורכי הדין אבי חימי ונועם אליגון, המייצגים את שוורץ, מסרו בתגובה: "משפטים לא מנהלים בתקשורת. המשטרה תחקור, זה תפקידה. ואנחנו, מצידנו, נפעל להוכיח את חפותו המלאה של מרשינו".