בבית החולים שיבא בתל השומר עדיין מאושפז מורדם ומונשם עיסא אבו אלקיעאן בן ה-12, מהעיירה הבדואית חורה שבנגב, שנפגע באורח קשה בהצתה של מעבדת סלולר שאליה הלך כדי לתקן את הטלפון שלו. אביו של עיסא, נאג'ח, סיפר באולפן ynet כי בנו "נאבק על חייו", וכי מדובר ב"ילד מחונן, אחד התלמידים המבריקים בבית הספר".
"יש לי עסק באזור התעשייה של חורה, ועיסא היה איתי באותו יום", שחזר האב. "הוא יצא לתקן את הטלפון שלו במעבדה, ובזמן שהוא היה שם נכנסו לחנות אנשים ותקפו את בעל החנות. הם שפכו עליו חומר דליק והציתו אותו. יכול להיות ששפכו חומר דליק גם על עיסא, או שהוא התחבא בתוך החנות בפחד ונפגע מהאש שהתפשטה".
3 צפייה בגלריה
עיסא אבו אלקיעאן
עיסא אבו אלקיעאן
"יכול להיות שהתחבא מהתוקפים בתוך החנות ונפגע מהאש שהתפשטה". עיסא בבית החולים
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
חנות הסלולר שנשרפה בחורה
חנות הסלולר שנשרפה בחורה
מעבדת הסלולר שנשרפה בחורה
(צילום: בראל אפרים)
עוד סיפר נאג'ח כי נודע לו שעיסא יצא מהחנות בעודו עולה באש, וכי אנשים שהיו בסביבה סייעו לו ולקחו אותו לבית החולים. עד עתה נעצרו שלושה חשודים במעורבות בהצתה.
האב הוסיף וסיפר כי עיסא הוא "הוא ילד יפה תואר, חמוד ומחונן. אחד התלמידים המבריקים בבית ספר. הוא הקטן מבין אחיו, ילד שכולם אוהבים. הוא אוהב לטייל, אוהב את בית הספר, אוהב ללמוד. ילד טוב".
אתה חושב שהוא קורבן לאלימות המשתוללת במגזר הערבי ובדרום? "עיסא הוא קורבן, ומה שקרה לו יכול היה לקרות לכל אחד שם. המילה 'מלחמה' לא מספיקה כדי לתאר את מה שקורה כאן. כל התושבים מפחדים לתת לילדים לצאת לרחוב. היה מקרה דומה גם לפני שבועיים, כשבן אדם יצא מהבית ונורה בראשו. אין לזה סוף, זה רק הולך ומידרדר. אנחנו זועקים לכל מי שמוכן לשמוע - די ומספיק".

אדריס נרצח בחורה: "איבדנו נשמה, נער נהדר ומהמם"

שלושה ימים אחרי ההצתה בחורה, נרצח הלילה ביישוב הנער אדריס אבו אלקיעאן (16), שנורה למוות במהלך קטטה המונית שהתחילה בזריקת אבנים והסתיימה בירי.
על פי הדיווחים הסכסוך התחיל בין ילדים ונערים קרובי משפחה לפני כמה שבועות. אמש התפתחה קטטה ונזרקו אבנים, ואחרי זמן קצר החלו יריות. זה לא האסון הראשון במשפחה - לפני כחמש שנים אחיו של הנרצח נהרג בתאונת דרכים.

מקורבים לאביו של הנרצח, יחיא אבו אלקיעאן, אמרו כי הוא "רוב הזמן בוכה ואומר 'איבדתי עוד פרח. מה עשה בני בכדי שירצחו אותו? יכלו לסגור את הסכסוך ללא כל קטטה'". קרוב משפחה אמר שבקטטה כמעט והיו נרצחים נוספים: "מה הירי תרם חוץ מאובדן של נער תוך שניות? לצערי בחברה אצלנו לא לומדים מטעויות. אנשים נרצחים על שטויות".
חברו של הנער שנרצח אמר: "אני מכיר אותו היטב. הוא נשמה ולא אוהב בעיות וסכסוכים. קשה לי להבין איך זה קרה. איבדנו נער נהדר ומהמם. אם רוצחים נער בן 16 שעוד לא עשה כלום בחייו, אז אנחנו נמשיך לחיות בסכנה".
3 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
אדריס אבו אתקיעאן וזירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
בסך הכול, בחברה הערבית דווקא מורגשת ירידה בשיעור הנרצחים. מתחילת השנה נרצחו 30 בני אדם לעומת 53 בתקופה המקבילה אשתקד.
למרות הירידה במקרי הרצח, אירועי הירי לא הופסקו. בימים האחרונים היו מספר מקרים רב של ירי ופצועים. בכפר דבוריה נורו שלושה גברים באורח קל, באבו סנאן היו שני נפגעי ירי באורח בינוני, בכפר כנא נפצע גבר ופונה לבית חולים כשהוא במצב קל, באום אל פחם נורה גבר מכפר מוסמוס ומצבו הוגדר בינוני עד קשה, בנצרת נפצע גבר בינוני וגם בטמרה נורה גבר באורח בינוני. בסכנין תועדו שני רעולי פנים כשהם יורים לעבר בית עסק תוך שהם מסכנים את העוברים והשבים.