3 צפייה בגלריה
עיסא אבו אלקיעאן
עיסא אבו אלקיעאן
עיסא אבו אלקיעאן - בבית החולים ולפני ההצתה
(באדיבות המשפחה)
בית החולים סורוקה בבאר שבע עדכן הבוקר (ראשון) כי מוסיף להיות אנוש מצבו של הילד עיסא אבו אלקיעאן, בן 12 מחורה, שנפגע אתמול בהצתת מעבדת סלולר שאליה הלך כדי לתקן את הטלפון שלו. לפי בית החולים הוא סובל מכוויות קשות ונרחבות בכל חלקי גופו, ומפגיעת גפיים היקפית, ונשקפת לו עדיין סכנת חיים. היום נעצר חשוד שלישי במעורבות בהצתה, ומעצרם של שני החשודים שנעצרו אתמול הוארך בחמישה ימים.
ד"ר דני גולן, רופא ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה, מסר כי הפגיעות שמהן סובל הילד גורמות לו ללחץ על הרקמות הרכות, השרירים וכלי הדם. "בוצעה פרוצדורה לשחרור הלחץ בארבעת הגפיים. מצבו מוסיף להיות אנוש, הוא מורדם ומונשם ומטופל על ידי צוות רב מקצועי ביחידה לטיפול נמרץ ילדים", אמר.

עיסא בן ה-12 נפגע בשריפה שפרצה אתמול בצהריים בחנות הסלולר, שקרובה למקום עבודתו של אביו, והוא מאושפז בבית החולים סורוקה בבאר שבע. לפי החשד החנות הוצתה במסגרת סכסוך בתוך משפחת אבו אלקיעאן. נציגים מטעם משפחתם החשודים נשלחו לקרוביו של עיסא ואמרו כי לא ידעו שהילד נמצא במקום ולא ביקשו שייפגע.
נאג'ח, אביו של הילד, סיפר כי בנו התלווה אליו לעבודה במפעל, וביקש את רשותו לצאת למעבדה. "התקשרו אליי ואמרו לי שהילד היה בחנות שנשרפה", שחזר. אחד העובדים, כך טוען האב, זיהה את המציתים - ודיווח על כך למשטרה. המשטרה עצרה אתמול שני תושבי חורה, בני 21 ו-25, בחשד שהיו מעורבים בהצתת המקום. בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום בחמישה ימים את מעצרם של השניים, זקריה ומועד אבו אלקיעאן. הם חשודים בהצתה של מבנה במזיד, חבלה חמורה ותקיפה הגורמת לחבלה של ממש. היום בצהריים המשטרה עצרה חשוד נוסף, בן 25 מחורה, והוא יובא בהמשך היום בפני בית המשפט. הוא אותר באילת.
3 צפייה בגלריה
זקריה אבואלקיעאן בהארכת המעצר
זקריה אבואלקיעאן בהארכת המעצר
זקריה אבו אלקיעאן בבית המשפט. אחד החשודים בהצתה
(צילום: חיים הורנשטיין )
"מדובר בסכסוך בין פלגים בשבט", אמר נציג המשטרה בדיון הארכת המעצר של החשודים, שביקש להאריך את מעצרם בעשרה ימים. "על פי החשד, הוא הגיע יחד עם אחרים לחנות ביישוב חורה, שם תקפו את בעל המקום במכות וגרמו נזק רב לציוד. אז, למרבה האסון, הם החליטו להצית את המקום יחד עם יושביו. באותו זמן ישב ילד בן 12, תמים, שנלכד במקום ונשרף באופן קשה ביותר. מצבו מוגדר נכון לעכשיו אנוש, והוא מאושפז בסורוקה, שם נלחמים הרופאים על חייו. זה מהאירועים שהמוח לא תופס כיצד ניתן לבצע דבר כזה. אירוע מהסוג הזה מרעיד את אמות הסיפים".
סגן ראש המועצה, יצחק אבו אלקיעאן, הגיע לזירת ההצתה והספיק לטפל בילד עוד לפני שפונה למרפאה המקומית. "אנחנו למודי אירועים קשים, אבל באירוע כזה עוד לא נתקלתי", אמר. "ראיתי את הילד עולה באש. עצרנו נהג רכב שעבר במקום ופינינו אותו לקופת חולים הסמוכה. פעם ראשונה שראיתי ניידת מז"פ שהגיעה לפה מהשרון. הפעם אני סמוך ובטוח שהמשטרה לא תרפה מהאירוע הזה ותעצור את האשמים. כשאתה רואה ילד מולך עולה באש זו מחויבות לטפל בו. הוא היה בהכרה כשהוצאנו אותנו. אני מתפלל לשלומו של עיסא".
3 צפייה בגלריה
חנות הסלולר שנשרפה בחורה
חנות הסלולר שנשרפה בחורה
חנות הסלולר שהוצתה בחורה
(צילום: בראל אפרים)
"על כתפי המשטרה מוטלת משימה לא קלה, וזה לטפל באלימות הגואה בחברה הבדואית", המשיך אבו אלקיעאן. "אבל גם מאיתנו, המנהיגים, נדרש לקחת את הדברים לידיים. הנפגעים הם חפים מפשע שלא מעורבים בפלילים, וכל אשמתם היא לחלוף במקום או לעמוד בצומת בזמן האירוע".
קרוב משפחה נוסף בשם ראאד אבו אלקיעאן אמר כי המשטרה הגיעה למקום וחקרה את עדי הראייה - אך הוא לא מאמין שהתיק יתקדם. "אנחנו רואים איך מתייחסים לאירועים כאלה, באופן משפיל ומעליב", אמר ראאד שקבע כי פציעתו של הילד נובעת מרשלנות של המשטרה. "למה ילד בן 12 שהולך לתקן טלפון צריך להגיע לחדר ניתוחים בטיפול נמרץ? כי האירועים האלה לא מטופלים עד הסוף. באותו מקום כבר היה ירי שתועד, המשטרה יודעת מי ירה, אבל איש לא נעצר ולא הגישו כתבי אישום. במקום שתטפל בהריסות בתים - שיטפלו באירועים מהסוג הזה".