אסצ'לו טדלה (43) מעפולה הכה את בת זוגו יהודית מרדכי (48) כמה פעמים באגרופים, ורק אחרי יומיים התקשר למד"א ודיווח שהיא לא מגיבה לקריאותיו. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (חמישי) נגד טדלה בגין רצח באדישות.

מכתב האישום, שהוגש על-ידי עורכי הדין רועי אלפסי ויערה ברזילי-כהן מפרקליטות מחוז צפון פלילי, עולה כי בין הנאשם והמנוחה התנהלה מערכת יחסים זוגית שידעה עליות ומורדות, וכללה אירועי אלימות שבמהלכם טדלה הכה את מרדכי.
בכתב האישום צוין עוד כי ב-8 במרץ שהו השניים בבית אביו של הנאשם. בשלב מסוים, כך נאמר, נתגלע ויכוח שבמהלכו טדלה הכה את מרדכי כמה פעמים באגרופים בראשה, בפניה וביתר חלקי גופה. בעקבות כך סבלה המנוחה מכאבים רבים והתקשתה לקום ממיטתה.
1 צפייה בגלריה
עפולה זירת הרצח
עפולה זירת הרצח
הבניין בעפולה שבו אירע הרצח
(צילום: שרון צור )
עוד צוין כי הנאשם לא הזעיק כוחות הצלה ולא פינה את מרדכי לקבלת טיפול רפואי. לפי כתב האישום, בעקבות המכות נגרם למנוחה נזק חמור במערכת העצבים המרכזית. ב-10 במרץ טדלה התקשר למד"א ודיווח כי בת זוגו אינה מגיבה לקריאותיו. עם הגעת צוות מד"א אל הבית, נקבע מותה של מרדכי.
כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של רצח באדישות ותקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים: "קיים חשש כי שחרורו של המשיב יביא לשיבוש מהלכי משפט, שכן חלק מהעדים המרכזיים בתיק הם בני משפחתו. לחובת המשיב הרשעות קודמות בעבירות של סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, תקיפת קטין, איומים והחזקת סכין שבגינן הוטלו עליו שני מאסרים".