לאחר פיצוץ מטען החבלה אתמול (שלישי) ליד שגרירות ישראל בניו דלהי הוכרזה כוננות עליונה בכל שגרירויות ישראל בעולם. ל-ynet נודע כי כמה שגרירויות, בהן השגרירות בהודו, נותרו סגורות היום.
פיצוץ המטען אתמול, למרבה המזל לא גרם לנפגעים, אך בזירה נמצא מכתב שמיועד לשגריר ישראל בהודו, נאור גילאון. במכתב עליו חתום ארגון לא מוכר בשם "התנגדות סיר אללה", הוזכרה פעילות ישראל בעזה וצוינה המילה "נקמה". בישראל העריכו הבוקר כי איראן עומדת מאחורי הפיצוץ. ניסיון הפיגוע היה על רקע האיומים שנשקפים ליהודים ולישראלים ברחבי העולם מתחילת המלחמה בעזה.

2 צפייה בגלריה
מחסומי משטרה מוצבים ליד שגרירות ישראל, ניסיון הפיגוע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי, הודו
מחסומי משטרה מוצבים ליד שגרירות ישראל, ניסיון הפיגוע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי, הודו
מחסומי משטרה מוצבים ליד שגרירות ישראל בניו דלהי
(צילום: EPA/RAJAT GUPTA)
כלי תקשורת בהודו דיווחו הבוקר כי המשטרה בניו דלהי זיהתה שני חשודים בצילומי האבטחה באזור שבו אירע אתמול הפיצוץ. על פי הדיווחים המשטרה מנתחת את הצילומים ומנסה לשחזר את מסלולם של החשודים כחלק ממצוד שפתחה אחריהם.
גורמים ששוחחו עם סוכנות הידיעות המקומית ANI הדגישו שחלקם של החשודים בהפעלת מטען החבלה טרם ברור: "השניים נראים מסתובבים באזור בצילומי האבטחה. אנחנו מנסים לעלות על זהותם ולהבין מה הם עשו באזור כשקיבלנו את הדיווח. הדברים יתבהרו רק אחרי שהם יתושאלו".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מניסיון הפיגוע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי, הודו
תיעוד מניסיון הפיגוע ליד שגרירות ישראל בניו דלהי, הודו
המשטרה ליד זירת הפיצוץ, אתמול
(צילום: מתוך India Today)
שעות לאחר ניסיון הפיגוע, פרסם אמש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) שורת המלצות לישראלים ששוהים בהודו בכלל ובעיר הבירה בפרט, זאת "לאור החשש מהישנות האירועים".
בתגובה לפרסום על סגירת חלק מהשגרירויות הישראליות אמרו היום במשרד החוץ: "משרד החוץ לא מתייחס באופן פומבי לסוגיות אבטחת נציגויותיו בעולם".