תקיפות של מיליציות איראניות כמעט באותו הזמן בשלושה בסיסים אמריקניים בסוריה: נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עזב את מסיבת העיתונאים שערך הערב (שני) ואמר כי הוא נדרש ללכת לחדר המצב - באותו הזמן שבו דווח על התקיפות. צפו בדברי ביידן.
לפי הדיווחים, מל"טים תקפו בסיסים אמריקניים באזור שדה הנפט אל-עמר שבמחוז דיר א-זור, וכן בבסיסים א-תנף וא-שדאדי. "אני מתנצל, אני צריך לעזוב לחדר המצב", אמר ביידן במסיבת העיתונאים, כמעט במקביל לדיווח על המתקפה המתואמת על הבסיסים.
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה סורי הפועל מלונדון, ייחס את התקיפה בבסיס בדיר א-זור למיליציות איראניות. גדודי חיזבאללה בעיראק, מיליציה שיעית עיראקית שהוקמה על ידי כוח קודס, לקחה אחריות על התקיפות בבסיסים אל-עמר וא-שדאדי.
הכותרת
כלי הסברה או שירות לטרור: הדילמה הישראלית עם אל ג'זירה
26:01
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן עזב מסיבת עיתונאים
ג'ו ביידן עזב מסיבת עיתונאים
ביידן הערב. עזב את מסיבת העיתונאים בגלל התקיפות
מוקדם יותר הביעו בממשל ביידן דאגה מעלייה במתקפות של בעלות הברית של איראן באזור, כמה ימים אחרי שספינת מלחמה אמריקנית יירטה טילים ששוגרו מתימן - ולפי הערכות נורו לכיוון ישראל.
במקביל ליירוט הטילים דווח על ירי רקטות ומל"טים של מיליציות שיעיות לבסיס חיל האוויר עין אל-אסד במערב עיראק, שבו שוהים חיילים אמריקנים וחיילים זרים אחרים.
2 צפייה בגלריה
USS Carney
USS Carney
הספינה USS קרני, שיירטה את הטילים שנורו מתימן
(צילום: Oleksandr Shestakov / Shutterstock)
ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי, אמר הערב כי "איראן ממשיכה לתמוך בחמאס ובחיזבאללה, ועוקבת מקרוב אחרי האירועים". קירבי אמר כי בחלק מהמקרים איראן מסייעת במתקפות על בסיסים אמריקניים, ומסיתה גורמים באזור לפעולות שישרתו את האינטרסים שלה.