בצל "תקרית המספרה" בכיכר המדינה: ועדת השרים לענייני שב"כ בראשות שר המשפטים יריב לוין אישרה היום (א') להעביר את האחריות לאבטחת משפחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - רעייתו שרה וילדיו יאיר ואבנר - מיחידת "מגן" במשרד רה"מ ליחידה לאבטחת אישים בשב"כ - יחידה 730.
2 צפייה בגלריה
בנימין ונתניהו ורעייתו שרה
בנימין ונתניהו ורעייתו שרה
נתניהו ורעייתו לאחר "תקרית המספרה". לבקשתה, השרים אישרו את העברת האחריות על אבטחתה לשב"כ
(צילום: דוברות ראש הממשלה)
בשב"כ התבקשו לקראת הדיון בוועדת השרים, שבראשה עומד בדרך כלל ראש הממשלה, להעביר את חוות דעתו על הנושא לוועדה, ובמקביל הועברה המלצה גם מהוועדה הציבורית לעניין אבטחת אישים שבראשות יוסף צ'חנובר. בגלל שהבקשה עסקה בבני משפחתו, נתניהו היה מנוע מלהשתתף בדיון.
בדיון הוועדה נציגי השב"כ אמרו שאין להם התנגדות לאבטח את משפחת נתניהו, אך הדגישו כי יחידת "מגן" כשירה לבצע את המשימה - ומונחית ממילא על ידי שב"כ.
משמעות ההחלטה שהתקבלה בוועדת השרים היא ששרה, יאיר ואבנר נתניהו יוסעו ברכבים של שב"כ, על ידי נהגים של שב"כ - וזו תהיה למעשה חבילת אבטחה משודרגת.
ביום רביעי, "יום השיבוש הלאומי" שבו נרשמו פעילויות מחאה רבות נגד המהפכה המשפטית, הפגינו מאות בני אדם סמוך למספרה בכיכר בלב תל אביב, אחרי שנודע שרעיית ראש הממשלה נמצאת במקום. כוח משטרה גדול הוזעק, ראש הממשלה ביקש משב"כ להתערב, ורק אחרי שהאזור פונה, שרה נתניהו יצאה.
2 צפייה בגלריה
 יאיר נתניהו בדיון בביהמ"ש השלום כפ"ס
 יאיר נתניהו בדיון בביהמ"ש השלום כפ"ס
"המפגינים טרוריסטים". האבטחה גם על יאיר נתניהו תועבר לאחריות שב"כ
(צילום: יאיר שגיא, יובל חן)
במהלך סוף השבוע כינה בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, את המפגינים נגד המהפכה המשפטית "טרוריסטים". בציוץ שכתב בטוויטר כתב: "הם לא מפגינים, הם גם לא אנרכיסטים, הם טרוריסטים! גם אם זה ייקח זמן, בסוף הם יועמדו לדין על כל הפשעים שלהם בשנים 2016-2023".
בעקבות הציוץ הגישה המפגינה ענבל אורפז תלונה נגדו, שבה כתבה: "לא אתן שיתירו את דמי, את דמם של מפגינים שכוללים את ההורים האהובים שלי, ועוד מאות אלפי אנשים שהם אזרחים דואגים".