ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מאשר כי ישראל היא זו שתקפה בפברואר 2022 מפעל לייצור כטב"מים במחוז כרמאנשאה במערב איראן, ורומז שחיסולו של קצין משמרות המהפכה הבכיר חסן סיאד חודאי על אדמת טהרן במאי באותה שנה בוצע על-ידי המוסד.
2 צפייה בגלריה
ישיבת הממשלה בנושא אישור ההסכם הימי עם לבנון
ישיבת הממשלה בנושא אישור ההסכם הימי עם לבנון
ראש הממשלה לשעבר בנט
(צילום: יואב דודקביץ')
"כראש ממשלה, קיבלתי החלטה בנוגע לאיראן", כתב בנט בטור דעה שפרסם הלילה (בין חמישי לשישי) בעיתון האמריקני וול סטריט ג'ורנל. "הנחיתי את כוחות הביטחון של ישראל לגרום לטהרן לשלם על החלטתה לתת חסינות לטרור. די לחסינות. אחרי הכישלון האיראני לבצע שתי מתקפות כטב"מים בשטחנו, ישראל השמידה בסיס כטב"מים על אדמת איראן. במרץ 2022 יחידת טרור של איראן ניסתה להרוג תיירים ישראלים בטורקיה ונכשלה. זמן קצר לאחר מכן, מפקד היחידה הזו חוסל במרכז טהרן".
בתקיפה במפעל במערב איראן, שעד כה יוחסה לפי פרסומים זרים לישראל, הושמדו מאות כטב"מים. היא נחשבה להתפתחות משמעותית בלחימה ההיברידית שבין ישראל לאיראן. זו הייתה מכה קשה למשמרות המהפכה, והפעולה נחשבה כהצלחה גדולה מאוד למוסד ולצה"ל שאמונים על הוצאת מבצעים כאלה לפועל, אולי אפילו בשיתוף גורמי ביון זרים.
לאחר המתקפה במפעל, פורסם כי שישה כטב"מים ישראליים, שנשאו כמות גדול מאוד של חומר נפץ מסוג מיוחד, גרמו להרס גדול באתר ובסביבתו.
הכותרת
כללי המשחק החדשים עם חיזבאללה ואיראן | רונן ברגמן
26:05
2 צפייה בגלריה
חסן ציאד ח'דאירי
חסן ציאד ח'דאירי
חסן סיאד חודאי והזירה שבה חוסל
חיסולו של הקצין הבכיר במשמרות המהפכה חודאי במאי 2022 יוחס למוסד. הוא היה אחראי על גיוס מחבלים שיפגעו בישראלים ברחבי העולם, ושמו נקשר גם לניסיון חיסול של דיפלומט ישראל בניו דלהי בפברואר 2012. מקורות ביטחוניים באירופה ששוחחו אז עם ערוץ האופוזיציה האיראני איראן אינטרנשיונל ציינו כי חודאי נקשר לשורת פעולות נגד ישראלים באסיה, אירופה ואפריקה, ובין תפקידיו היה לגייס עבריינים וכנופיות סוחרי סמים לטובת הפיגועים.
"מתברר שהעריצים של איראן רכים יותר ממה שאפשר לצפות", כתב ראש הממשלה בנט בטור הדעה ב"וול סטריט ג'ורנל". "הם שולחים בשמחה אחרים למות עבורם. אבל כשהם נפגעים בבית, פתאום הם הופכים לביישנים. ארה"ב וישראל צריכות להציב מטרה ברורה להפיל את משטר הרשע של איראן. לא רק שזה אפשרי, זה חיוני לבטיחות ולביטחון של המזרח התיכון ושל העולם התרבותי כולו".

"נלחמנו בקרב הלא-נכון"

בנט כתב עוד: "המשטר האיראני נמצא במרכז רוב הבעיות של המזרח התיכון ובחלק ניכר מהטרור העולמי. יחד עם זאת, באופן בלתי מוסדר כמעט אף אחד לא נוגע בו. ב-45 השנים האחרונות המשטר הזה היה מקור למלחמה בלתי-נגמרת, טרור וסבל אינסופיים ברחבי העולם. הבנתי שזה מספיק - יש להפיל את אימפריית הרשע של איראן.
"כקצין צעיר בכוחות המיוחדים של ישראל (סיירת מטכ"ל), ביליתי הרבה זמן בלחימה נגד חיזבאללה - השליח הלבנוני של איראן. למדתי את השיטות והפגיעות שלו. שמתי לי למטרה את מפקדיו ולוחמיו. ב-2006, כחייל מילואים, פיקדתי על צוות מיוחד חיפוש והשמדה מיוחד במלחמת לבנון השנייה. רק אחרי המלחמה ההיא, שבה איבדתי את חברי הטוב ביותר (סא"ל עמנואל מורנו ז"ל), התחלתי להבין את השטות הגדולה שלנו. נלחמנו בקרב הלא-נכון, וזה בדיוק מה שאיראן רוצה שנעשה".