צעירה מקסיקנית שהייתה מלכת יופי בעברה ובן זוגה נידונו היום (ב') למאסר בספרד. המקסיקנית בת ה-29 ובן זוגה, רומני-הולנדי בן 47, סעדו במסעדת מישלן במלון במערב ספרד. אחרי ארוחת ערב שכללה 14 מנות קיבלו השניים סיור במרתף היינות של המקום. כמה שעות לאחר מכן הם נמלטו מהמלון כשבאמתחתם 45 בקבוקי יין, חלקם יוקרתיים במיוחד, בשווי כולל של 1.7 מיליון דולר.
בסופו של דבר בני הזוג נתפסו, ובית משפט בעיר קררס הרשיע אותם בשוד בנסיבות מחמירות. הגבר נשפט היום לארבע וחצי שנות מאסר, זוגתו נשלחה לארבע שנים בכלא. בנוסף הם נדרשו לשלם פיצויים של 799,000 דולר. בהצהרתו פרסם בית המשפט רק את שמותיהם הפרטיים של השניים: אסטניסלאו וטטיאנה, שבעיתון "אל פאיס" נכתב שהשתתפה בעבר בתחרות יופי במקסיקו.
2 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה יין מרתף יינות
אילוס אילוסטרציה יין מרתף יינות
(צילום: shutterstock)
באוקטובר 2021 הגיעה טטיאנה למלון עם דרכון שווייצרי מזויף, כשברשותה תיק אחד בלבד. עובד המלון שסחב את התיק לחדר הבחין כי הוא קל למדי. בהמשך הצטרף אליה בן הזוג, והשניים סעדו במסעדת היוקרה "אטריו" ששוכנת במלון וזכתה בכוכבי מישלן. אחרי הארוחה סיירו במרתף היינות.
מעט אחרי השעה 02:00 הזמינה טטיאנה סלט לחדר. היא הסיחה את דעתו של עובד הקבלה - שהיה לבדו במשמרת הלילה - מה שאפשר לבן זוגה לגנוב מהדלפק מפתח אלקטרוני. הגבר ניסה לפתוח את דלת המרתף, ואז גילה שלקח את המפתח הלא-נכון. חברתו הסיחה את דעתו של עובד המלון פעם נוספת, וביקשה קינוח. אז גנב הגבר מהדלפק מפתח "מאסטר" - וחזר לדלת המרתף.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אסטניסלאו נכנס למרתף והכניס לשלושה תיקים 45 בקבוקי יין - חלקם מהמאה ה-19 בשווי מאות אלפי דולרים. את התיקים הוא "ריפד" במגבות, כדי למנוע מהבקבוקים להישבר. הזוג נמלט מהמלון עם הבקבוקים לפנות בוקר, ומיהר לעזוב את ספרד. נגד השניים נפתח מצוד ממושך ברחבי אירופה.
בתום תשעה חודשי מצוד נתפסו שני הגנבים, כשחצו את הגבול ממונטנגרו לקרואטיה.