ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לחברי המשלחת הישראלית למשא ומתן על עסקת חטופים שלא לצאת לשיחות ההמשך בקהיר. אתמול, נזכיר, שבה המשלחת בראשות ראש המוסד דדי ברנע, אחרי דיווחים שונים על "התקדמות" במגעים.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
חילוקי דעות עם ראשי המוסד והשב"כ. נתניהו
(צילום: איתמר אייכנר)
מטה המשפחות להחזרת החטופים מסר בתגובה כי המשפחות "קיבלו בתדהמה מוחלטת את ההחלטה לסכל את המו"מ בקהיר", ותקפו: "מדובר בהחלטה שערורייתית שמשמעותה גזר דין מוות והקרבת מודעת של 134 חטופים הנמקים במנהרות החמאס. מסתמן שחלק מחברי הקבינט החליטו להקריב את חייהם מבלי להודות בכך".
במטה הצהירו כי אם דרישתם לפגישה עם נתניהו ויתר חברי קבינט המלחמה לא תיענה עד מחר, המשפחות יתבצרו בכניסה לקריה: "בזמן שצוות המו"מ מקבל מנדט להיות רק מאזין פסיבי, חטופות עוברות אונס אקטיבי וגברים עוברים התעללות מסיבית. החל ממחר תחל התבצרות המונית מול בסיס הקריה. אנו דורשים פגישה מיידית עם הקבינט וצוות המו"מ מטעמו. אם רה"מ וחלק מחברי הקבינט חושבים להפקיר חטופים למוות בייסורים ובאדישות, הם יפגשו מיליוני ישראלים המבינים שמחר הם וילדיהם יופקרו שוב על ידי אותם אנשים".
זמן מה לאחר הצהרת מטה משפחות החטופים, מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "בקהיר לא נמסרה לישראל שום הצעה חדשה של החמאס לשחרור חטופינו. ראש הממשלה נתניהו עומד על כך שישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס. שינוי בעמדות ארגון הטרור יאפשר להתקדם במשא ומתן". בטרם נמסרה תגובתה של לשכת רה"מ לזעם המשפחות, גורמים בכירים בישראל אמרו כי "אנחנו מחכים לתשובה סביב משא ומתן שהתנהל מאחורי הקלעים. אנחנו רוצים לראות אם חמאס יורד מהעץ המאוד גבוה של הדרישות שעליו טיפס".

2 צפייה בגלריה
אלוף (מיל׳) ניצן אלון בשיח עם המשרתים במפקדה האחראית על השבת החטופים  מלחמת חרבות ברזל
אלוף (מיל׳) ניצן אלון בשיח עם המשרתים במפקדה האחראית על השבת החטופים  מלחמת חרבות ברזל
לא המריא לקהיר גם אתמול. האלוף במיל' אלון
(צילום: דובר צה"ל)
אתמול דווח בכאן 11 שנתניהו דחה מתווה חדש לשחרור חטופים, שגובש על-ידי ראש המוסד דוד ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף במיל' ניצן אלון. לפי הדיווח, אחרי דחיית המתווה, האלוף במיל' אלון - שממונה על סוגיית החטופים מטעם צה"ל - החליט שלא לנסוע לשיחות המשא ומתן בקהיר.
ראש הממשלה, נזכיר, סירב מלכתחילה לשלוח משלחת ישראלית לשיחות - אך הסכים בסופו של דבר לנוכח לחץ מצד נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. שרים בממשלתו, ובהם איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', מתבטאים לאחרונה נגד עסקת חטופים פוטנציאלית, מחשש שזו תוביל לסיום המלחמה ללא פירוק חמאס - ולשחרור המוני של מחבלים.
ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, מחה על הפרטים שנחשפו בדיווח של התאגיד: "לא ייתכן שממשלת ישראל תגיע למו"מ במצרים על תקן של מאזינה בלבד, ותסרב להציג את נייר העמדה שגיבשו גורמי המקצוע מסיבות פוליטיות. בעיקר לא ייתכן שגורמים זרים יתאמצו יותר מאיתנו לשחרר את החטופים שלנו ממנהרות החמאס".