ח"כ צחי הנגבי (הליכוד) אמר בריאיון לאולפן ynet כי הוא מרוצה מההתחזקות של הציונות הדתית בסקרים. "זה משמח אותי שאנשים שהצביעו לבנט בפעם הקודמת מצביעים היום לציונות הדתית. זה מחזק גם את בן גביר, יחד עם בצלאל סמוטריץ', אבל הם מתחזקים בסקרים, לא על חשבוננו אבל על חשבון הקולות שבשעתו נפתלי בנט קיבל וכרגע הם חוזרים 'הביתה' אל הגוש שתומך בבנימין נתניהו".
הנגבי הוסיף כי זו "תופעה מבורכת, אני מאוד שמח כי התוצאה האחרת היא שאלו קולות שהיו הולכים למחנה של 'רק לא נתניהו', כמו שראינו בעבר, או הולכים לפח כמו ששקד ובנט בשעתו לא עברו את אחוז החסימה. נראה לי שעכשיו הדבר הזה מחזק את הסיכוי להגיע לממשלה ימנית, לאומית, יציבה, שלפחות 61 תומכים בכנסת".
2 צפייה בגלריה
צחי הנגבי
צחי הנגבי
"אף פעם אין מקום לכולם". הנגבי
(צילום: יואב דודקביץ')
על הקרבות הפנימיים על רשימת הליכוד, אמר הנגבי כי "בסוף יש קלפי, אנשים מגיעים אל מאחורי הפרגוד כשהם עם עצמם ועם מצפונם בלבד, הם לא מתרגשים ולא מתרשמים מהפתקים שדחפו להם בדרך או המסרונים שהם קיבלו. עם 135 אלף בוחרים, ההערכה היא שתהיה רשימה איכותית, מגוונת, שמייצגת את כלל הרבדים של תומכי הליכוד".
לדבריו, "אף פעם אין מקום לכולם. ניסחנו חוקה שאומרת שחייבים גם ותיקים אבל אי אפשר גם בלי כוח רענן, ולכן הכנסנו את האנשים החדשים, והם נכנסים על חשבון חברי כנסת מהכנים. זה טבע הדברים, אין לנו 61 מנדטים, יהיו לנו על פי הסקרים הרבה יותר מהכנסת הנוכחית אבל עדיין אנחנו רוצים גם חדשים וגם אנשים שהוכיחו את עצמם".
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
סמוטריץ' ובן גביר. "משמח שאנשים שהצביעו לבנט מצביעים היום לציונות הדתית"
(צילום: יאיר שגיא)
אתה מבין מה המניע של המסרונים האנונימיים שמישהו מממן נגד מועמדים? "זה ממש לא מועיל. זה מה שאני מסביר לאנשים שלפעמים קצת מודאגים מההכפשות עליהם, כשאנשים לא מתייצבים מאחורי ביקורת והם שולחים משהו כזה אנונימי, זה מעיד על חוסר ביטחון, זה מעיד על אנשים שהם מוגי לב. אם יש לכם ביקורת, כנראה חברי ליכוד, זכותכם להביע אותה בפני החברים בצורה גלויה, להסביר מה המניע שלכם, בעיקר אם הוא לא אישי אלא מניע ציבורי. ברגע שאתם עושים את זה באופן פחדני, אז גם אלו שמקבלים את המסרונים האלה, אם הם בכלל קוראים אותם, הם מבינים שמדובר באיזה מאבק אגו ולא משהו שיש לו ערך".
עד כמה נתניהו מתערב בפריימריז? "בדרך כלל לא רק הוא, גם כל ראשי הליכוד בעבר – מנחם בגין, יצחק שמיר, אריק שרון – נזהרו מאוד מלהיות מעורבים בפריימריז, בעיקר כי זה לא יעיל וזה רק מייצר אנטגוניזם ואפילו לפעמים מהווים בומרנג, זה מקומם אנשים שלא ניתנת להם הזכות לקבוע באופן עצמאי מי להערכתם האנשים שמכבדים את הליכוד, משקפים אותו, לא עושים לו בושות. אני חושב שנתניהו לא מעורב, ככל שאני מזהה נכון לעכשיו, אנחנו ממש בשבוע האחרון של הפריימריז, לא ראיתי איזושהי פעלתנות שלו, ואני חושב שטוב שכך. כל מי שייבחר יתמוך בנתניהו במלוא הנאמנות והאהבה".