המנהיג הפלסטיני לשעבר מוחמד דחלאן, מראשי הפתח שהוגלה לאיחוד האמירויות לאחר שאבו מאזן גילה כי פעל להדחתו, התראיין בערוץ האמירותי "אל-משהד" וסיפק מספר הצהרות מעניינות. בין השאר הוא התייחס לחיסולו של סאלח אל-עארורי בביירות. "כל הנהגת חמאס נמצאת ברשימת החיסולים של ישראל וזה לא סוד", אמר דחלאן והוסיף: "הנייה נמצא במקום שישראל לא רוצה להיכנס בו לשאלות שנויות במחלוקת", ברמיזה לכך שישראל לא רוצה להסתבך עם קטאר.
את הריאיון עם דחלאן ניהל איש התקשורת המוכר בעולם הערבי, טוני חליפה. דחלאן מתגורר באמירויות ב-12 השנים האחרונות, זוכה שם למעמד של כבוד ואף משמש כיועצו המיוחד של יורש העצר באבו דאבי. כשנשאל לגבי 7 באוקטובר, דחלאן סירב לומר שהוא גאה במתקפה ואמר כי "אותה מתקפה היא קשה לישראל ומצד שני הביאה הרס מוחלט לרצועה. יכול להיות שזה יביא לתקווה לדו-קיום בין שני העמים או שער לגיהינום חדשה ומערבולת של אלימות דו-צדדית ונקמה". הוא אמר שישראל צריכה להושיט יד לשלום ולא לנקמה.
4 צפייה בגלריה
 מוחמד דחלאן בראיון לערוץ האימראתי  אל-משהד
 מוחמד דחלאן בראיון לערוץ האימראתי  אל-משהד
מוחמד דחלאן בריאיון לערוץ האמירותי אל-משהד
(צילום מסך)
על השאלה אם צריך כרגע לבוא בחשבון עם חמאס על ההרס שהביאה לעזה הוא אמר: "כולם חייבים לתת דין וחשבון, הראשונים הם אלה שבמוקטעה (הרשות הפלסטינית), אבל זה לא הזמן לתת דין וחשבון כי השיח הזה פוגע במי שאומרים אותו. אנחנו מנסים לצאת מהמצב שאנחנו נמצאים בו. אנשי המוקטעה חייבים לעמוד איתנו ולהכניס סיוע כספי במקום להצהיר הצהרות".
בריאיון ציין דחלאן כי חיסול סגנו של הנייה היה על הפרק וישראל לא הסתירה שאל-עארורי היה ברשימה השחורה שלה. לדבריו, הכול היה עניין של זמן, וזה כמובן גרם לשביעות רצונם של הישראלים. הוא אמר כי רובע הדאחייה בביירות אמור להיות המקום הבטוח ביותר למבוקשים של חמאס, אבל יש פריצות שגורמות לישראל להצליח במשימותיה.
4 צפייה בגלריה
 מוחמד דחלאן בראיון לערוץ האימראתי  אל-משהד
 מוחמד דחלאן בראיון לערוץ האימראתי  אל-משהד
טוני חליפה מראיין את דחלאן. בכיר פתח לשעבר אמר שהוא לא רואה את עצמו כחלק מההנהגה הפלסטינית בהמשך
(צילום מסך)
4 צפייה בגלריה
סלאח אל עארורי
סלאח אל עארורי
סלאח אל-עארורי. "כל הנהגת חמאס ברשימה השחורה של ישראל, זה לא סוד"
בתשובה לשאלה מיהו המנצח במלחמה הנוכחית ברצועת עזה, אמר דחלאן כי "המלחמה הזו לא מייצרת מנצח, וישראל מנסה לחפש לעצמה הישג שישביע את רצון העם אחרי 7 באוקטובר, אבל היא לא מוצאת מה להציע, אז היא פונה להתנקשויות, כמו חיסולו של סאלח אל-עארורי".
דחלאן הכחיש את השמועות על כך שיש בכוונתו לעמוד בראש רשות פלסטינית מחודשת, ואמר שהוא לא רואה את עצמו כחלק מההנהגה הפלסטינית הנוכחית או העתידית, ושהפרק הזה בחייו חלף באופן בלתי הפיך. הוא ציין כי זה לא אומר שלא אכפת לו מהסוגיות של העם הפלסטיני, אלא שהוא לא רוצה יותר תפקיד מנהיגותי, אף שהוא יכול לעזור מניסיונו המצטבר במשך למעלה מ-45 שנה. לגבי השאלה איך תסתיים המלחמה הנוכחית, אמר דחלאן: "זה פרק בסדרה ארוכה שלא יסתיים".
4 צפייה בגלריה
אזור החיסול של אל-עארורי בביירות
אזור החיסול של אל-עארורי בביירות
זירת החיסול של אל-עארורי בביירות. "ישראל מחפשת הישג שישביע את רצון העם"
(צילום: AP / Adel Hana, File)
בעבר דחלאן אמר כי רעיון שתי המדינות לשני עמים הוא אשליה, מאחר שיש עלייה במספר ההתנחלויות בגדה המערבית ואין מקום לעוד מדינה. דחלאן בן ה-62 הוא יליד חאן יונס ושימש בעבר כראש מנגנוני הביטחון המסכל ברצועת עזה. ב-2020 הוא מונה ליועצו המיוחד של יורש העצר של אבו דאבי, מוחמד בן זאיד.
דחלאן זוכה לפופולריות בגדה וגם ברצועת עזה, מקום הולדתו. על פי פרסומים שונים הוא היה מעורב בחתימת הסכמי אברהם, שכללו את חזרתו העתידית לרשות הפלסטינית. דחלאן זוכה לתמיכה גם במדינות ערביות מתונות נוספות.