עדי זוהר (30), האישה בהיריון שנפצעה באורח קשה בפיגוע בכביש 1 ליד מעלה אדומים, סיפרה בצהריים (ראשון) ממיטת בית החולים על הרגעים שבהם ירדה מרכבה אחרי הירי: "זחלתי על הרצפה, ניסיתי להגיע לרכבים - שידעו שקרה לי משהו, שנפגעתי. בגלל שהייתי על ארבע רוב הנהגים לא פתחו לי את הדלת, הם היו מבוהלים. אישה מקסימה הכניסה אותי לרכב שלה, ובהכי קור רוח שהצלחתי לגייס אמרתי לה 'אני בהיריון, ירו בי, תזמיני אמבולנס'", היא שחזרה.

עדי תיארה כי "דיברתי בטלפון, ושמתי לב שהרכב שמולי פתאום נכנס ברכב שלפניות חשבתי שזו תאונה מאוד מוזרה, ותוך שניות המחבל יצא מהרכב כמו משוגע. ראיתי את האקדח שלו מיד, התחלתי לצעוק לדודה שלי בטלפון שעומדים לירות עלי, כי אין לי דרך להתחמק מזה. תוך שניות ראיתי שהחולצה שלי התמלאה בדם, לא הרגשתי את הכדור פוגע בי. יצאתי וניסיתי לברוח, ואחר כך ראיתי בסרטונים שהמחבל היה קרוב אלי".
"חד משמעית, קרה לי נס", אמרה עדי. "קודם כל אני פה. אנחנו ברוך ה' ארבעה ימים אחרי האירוע. הרסיס היה במקום מאוד מסוכן, אבל אני והעובר בחיים, וזה מה שחשוב. כולם מדברים על הרגעים שלפני המוות במקרים כאלו, וזה קרה גם לי. הרגשתי שזה באמת הרגע האחרון שלי. חשבתי על הבן שלי ועל זה שהוא רק בן שנתיים ויצטרך להמשיך בלעדיי. זה הנס, שאמא שלו חוזרת לחיים".
על מיקום הפיגוע, שבוצע באמצע פקק בכביש 1, אמרה: "הצליח להם הפעם. אני כל בוקר נוסעת בכביש הזה, לא פחדתי לפני כי תמיד יש סיכון, ובשבוע שעבר היה פיגוע במקום אחר. זה יכול לקרות בכל מקום".
1 צפייה בגלריה
עדי זוהר
עדי זוהר
עדי זוהר, במיטת בית החולים
(צילום: גיל יוחנן)
עדי הוסיפה כי "אלוהים היה איתי בכל רגע ורגע. גם בדיעבד אחד הרופאים פה אמר לי שעצם זה שלא איבדתי את ההכרה שמר הרבה על העובר. אני ביום-יום שלי אדם מאוד היסטרי, וברגע כזה תפקדתי מאוד בקור רוח, גם ממה שאחרים מעידים. היה לי חשוב שהמסר יועבר כדי שיוכלו לטפל בי כמה שיותר מהר. אמרתי באיזה שבוע אני, שאני לא מרגישה תנועות, אבל זה לא חריג. זאני באמת הרגשתי עטופה בתמיכה מכל כיוון, אין על העם שלנו. מגלים את זה ברגעים האלה. אני באמת מוסרת תודה רבה לכולם".
בפיגוע הירי נרצח מתן אלמליח, בן 26 ממעלה אדומים. מלבד אלמליח, בפיגוע נפצעו שישה בני אדם נוספים – בהם חנניה בן שמעון (23), שהשתחרר משירות מילואים ברצועת עזה רק בשבוע שעבר. בן שמעון, שהיה במכונית עם אימו כשהחל הפיגוע, הסתער לעבר אחד המחבלים וסייע בחיסולו – אך נפצע במהלך חילופי האש בבטנו וברגלו. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם עבר ניתוח ומצבו מוגדר כעת יציב.