יש עתיד וישראל ביתנו הודיעו הבוקר (חמישי) על "שיתוף פעולה ואיחוד כוחות" בבחירות המונציפליות באוקטובר הקרוב לראשות העיר תל אביב-יפו. לפי הודעת שני ראשי המפלגות, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, נציגי מפלגת ישראל ביתנו בעירייה וחברי תנועת "ת"א חופשית" יחברו לרשימה בראשות השרה לשעבר אורנה ברביבאי, עד לא מזמן מספר 2 ברשימת יש עתיד בכנסת.
המהלך מגיע שלושה ימים לאחר שסגן ראש העיר תל אביב לשעבר והקונסול לשעבר בניו יורק אסף זמיר הודיע שירוץ יחד עם ראש העיר המכהן רון חולדאי בבחירות המקומיות בעיר, חרף הכחשות מתמשכות.
1 צפייה בגלריה
לפיד וליברמן מאחדים כוחות, תחת ברביבאי
לפיד וליברמן מאחדים כוחות, תחת ברביבאי
לפיד וליברמן מאחדים כוחות, תחת ברביבאי
(צילום: מוטי קמחי, AFP)
ישראל ביתנו ויש עתיד מסרו הבוקר כי "הרשימה המאוחדת תפעל יחד על מנת לקדם את ערכיה הליברליים של העיר בדגש על חופש דת וחופש מדת, קידמה, והגברת תחושת הביטחון האישי והסדר הציבורי לתושבי ותושבות העיר".
ליברמן ציין כי "מפלגת ישראל ביתנו שמה דגש מרכזי על ייצוג המפלגה בשטח ובערים השונות, מתוך הצורך לקדם אידיאולוגיה ציונית, ליברלית ושוויונית, הדוגלת בערך החשוב והבלתי מתפשר של 'חיה ותן לחיות'. מהיכרותי רבת השנים עם אורנה ברביבאי, נחשפתי לאשת עשייה הפועלת כבר שנים ארוכות למען אזרחי ישראל במישורים רבים. אין לי ספק שאיחוד הכוחות בינינו יטיב עם תושבי העיר".
ברביאי גם בירכה על המהלך ואמרה כי "ההצטרפות של מפלגת ישראל ביתנו מייצרת מכפיל כוח בחומת הברזל שאנחנו מציבים לתל אביב-יפו הליברלית והחופשית, תוך הגנה נחושה על זכויות כלל התושבים, ללא הבדל דת, גזע ומין. אני מודה ליו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, על תמיכתו באיחוד הכוחות ומברכת על הצטרפות עו"ד גיא אבנר ומיכאלה לוין שמיר מתנועת 'ת"א חופשית' לרשימה בראשותי. יחד נפעל לקידומה ושגשוגה של העיר עבור תושביה".