1 צפייה בגלריה
אסף זמיר
אסף זמיר
חולדאי על זמיר: "החל מהיום הוא שותפי לדרך"
(צילום: שאול גולן, ריאן פרויס)
אחרי ההכחשות, סגן ראש העיר תל אביב לשעבר אסף זמיר הודיע הבוקר (יום שני) שירוץ יחד עם ראש העיר תל אביב רון חולדאי בבחירות המקומיות בעיר. בפוסט שכתב בפייסבוק, טען זמיר כי "זה קרה מעכשיו לעכשיו, מבלי שהיו לי תכניות לחזור לפעילות הציבורית, בזמן שהמדינה האהובה מרגישה על סף התפרקות". בתגובה להודעה של זמיר, צייץ חולדאי בחשבון הטוויטר שלו: "ברוך הבא אסף. אני רואה באסף דור ההמשך בעיר וכמי שמכיר, חי ונושם אותה. החל מהיום הוא שותפי לדרך. ביחד, נשמור על תל אביב-יפו מול מי שמנסים להחריב את הדמוקרטיה והחופש שלנו".
בפוסט שכתב הבוקר, הוסיף זמיר: "לא היו לי מחשבות להשתלב בבחירות. אם לפני חמש שנים רצתי ברחובות לשכנע שחייבים שינוי וחייבים להחליף, מה שקורה עכשיו במדינה גורם לי להרגיש שבמעוז הליברלי המרכזי בישראל הדבר האחרון שנחוץ כעת זה מלחמות פנימיות. לכן היה לי ברור מהתחלה שבניגוד ל-2018, אני לא מתמודד מול רון".
לדברי זמיר, "הדבר האחרון שתכננתי לעצמי כעת זה לחזור לתפקיד שמילאתי במשך עשר שנים, אבל אני מרגיש שאנחנו נמצאים בתקופה בה כל מי שיכול לתרום ולהשפיע במגרש הציבורי מחויב לעשות זאת. זו מערכת בחירות חשובה, אבל מה שיקרה במדינה בזמן הקרוב חשוב בהרבה.

"יש הרבה מאד מה לעשות בעיר, והרבה אתגרים עומדים לפתחנו. אני מאמין באמת ובתמים שיחד אנחנו יכולים להמשיך להוביל את העיר קדימה, להגן עליה כמגדלור הליברלי של ישראל שמאיר את האפלה ומסמן את הכיוון הנכון. יש המון משימות ובעיות שדורשות טיפול בעיקר כדי לשפר את איכות החיים בעיר - כאשר בירושלים יושבת ממשלה שערכי תל אביב זרים לה, והצלחת תל אביב היא לצנינים עבורה".
לאחר שהחלו להתפרסם הדיווחים על חיבור אפשרי בין חולדאי לזמיר, במטה של ראש העיר אמרו "הוא נפגש ומדבר עם כולם", ולא אישרו שום דבר בנוגע למגעים ביניהם. גם זמיר הכחיש, ולפי כשבועיים כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מכיר את רון חולדאי משנת 2008. יש לנו אלפי שעות משותפות. לא ככה אנחנו מדברים, לא ככה אנחנו מתקשרים. לא הובטח דבר. דווקא באוגוסט הזה אין מלפפונים אלא צרות אמיתיות. לא צריך לחפש בכוח".
בבחירות האחרונות, ניצח חולדאי את זמיר ברוב גדול של כ-47% מול 34%. מאז, הספיק זמיר לכהן כח"כ ושר התיירות מטעם כחול לבן בממשלת האחדות של בנימין נתניהו ובני גנץ, וגם כקונסול ישראל בניו-יורק כמינוי אישי של שר החוץ דאז יאיר לפיד.
זמיר נחשב לבן טיפוחיו של חולדאי, אך בין השניים שררה יריבות קשה מאז שהוא הכריז על התמודדות מולו. לאחר הניצחון ב-2018, ראש העיר אפילו לא הזכיר את סגנו לשעבר בנאום הניצחון שלו במטה.

מי שנחשבת למועמדת המרכזית מול חולדאי בבחירות הנוכחיות לראשות העיר תל אביב היא האלופה במיל' אורנה ברביבאי, לשעבר ח"כית ושרת הכלכלה מטעם יש עתיד. בתגובה להודעת זמיר, כתבה ברביבאי בחשבון הטוויטר שלה: "מי שחושב שתל אביב היא משהו ששני גברים מעבירים בירושה בדילים אנטי-דמוקרטיים, איבד כנראה כל קשר עם המציאות ועם מה שהעיר הזו מייצגת".
חוץ מברביבאי, מתמודד גם ראובן לדיאנסקי, ששימש כסגן ראש העיר תל אביב חמש שנים וחבר מועצה כ-15 שנה, איש העסקים והח"כ לשעבר יובל צלנר, וסגנית ראש העיר לשעבר ציפי ברנד.
גורם במטה ברביבאי אמר ל-ynet על המהלך: "אנחנו לא מתרגשים, ידענו שזה מתבשל. מבחינתו זה לא משנה. בסוף יש ראש בראש אחד. זה מהלך אנטי-דמוקרטי כל הסיפור הזה. חולדאי לא היה עושה את זה אם הוא לא היה בלחץ".
בשבוע שעבר, תקפה ברביבאי בריאיון ל-ynet Live את חולדאי: "הוא לא סופר את האנשים בשנים האחרונות ולא חי את המתרחש בעירו". היא טענה כי "25 שנות כהונה בתפקיד ציבורי זה חסר כל פרופורציה, בוודאי במחנה ליברלי שרוצה לקצוב כהונת ראש ממשלה". לדבריה, "כתל אביבית אני חושבת שהגיע הזמן ורוצה לשנות את העיר לעשור הבא. אני מביאה איתי ניסיון מאוד רלוונטי בניהול מערכות מורכבות, גם כאלופה ובוודאי כשרת הכלכלה".