צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסום כי רס"ן יפתח שחר, מפקד פלוגה בגדוד צבר של גבעתי, וסרן איתי סייף, מפקד מחלקה בגדוד, נפלו בקרבות ברצועת עזה. שחר וסייף נהרגו במהלך פעילות צה"ל בשכונת זייתון שבעיר עזה, בפיצוץ של בית ממולכד. שבעה לוחמים נוספים מהחטיבה נפצעו באורח קשה בתקרית. 582 חיילי צה"ל נפלו במלחמה, 242 מהם מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה.
האסון בבית הממולכד התרחש כתוצאה מהפעלת מטען חבלה במקום, במהלך פשיטה של גדוד צבר על פאתיה הדרומיים של שכונת זייתון, מכיוון פרוזדור נצרים, כחלק משלב ג' של המהלך הקרקעי נגד חמאס.
יפתח, בן 25 ממושב פארן, הוא החלל הרביעי מהערבה מפרוץ המלחמה. הוא החליף מ"פ אחר שנפצע קשה בקרבות בתמרון ברצועה, בפלוגה שאיבדה 11 מלוחמיה באסון הנמ"ר בתחילת התמרון הקרקעי.
ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה, מאיר צור, ספד לו: "יפתח היה ילד מושלם. חכם, מנהיג, לוחם, יפה תואר וערכי. הוא אהב את משפחתו, את מושב פארן שבו גדל ואת הערבה ואנשיה. מגיל צעיר הוא היה מנהיג, וידענו שיש לו תכונות פיקודיות גבוהות. הוא שאף להמשיך ולשרת בצה"ל".
2 צפייה בגלריה
סרן איתי סייף ורב-סרן יפתח שחר
סרן איתי סייף ורב-סרן יפתח שחר
סרן איתי סייף ורב-סרן יפתח שחר
(צילום: דובר צה"ל)
צור תיאר כי "יפתח שירת כמ"פ בשלדג עד לפני שבועיים, ואז מונה לתפקיד מ"פ בגבעתי. אחיו, לוחם בחיל השריון, נפצע בעזה לפני חודש. יפתח הוא בן למשפחת לוחמים, חקלאים שורשיים וותיקים, ואימו אשת חינוך מובילה בערבה. אני מחבק את משפחת שחר ואת החברים ומבכה את מותו של יפתח האהוב והנפלא, בשם כל תושבי הערבה".
ראש מועצת ירוחם היוצאת, טל אוחנה, ספדה לסרן סייף: "משפחת ירוחם כולה אבלה וכואבת בנופלו של איתי, קצין בחטיבת גבעתי, מלח הארץ, שנפל על הגנתה בקרב בעזה". אוחנה ציינה כי הלווייתו של איתי תיערך היום ב-16:30 בחלקה הצבאית בבית העלמין החדש בעיר.
"סייף היה המ"מ האהוב של הבן שלי", כתבה לי שפיץ-גולדנהרש. "הוא הוביל את לוחמיו במקצועיות ובמסירות אין קץ. הלב שבור. הוא היה מפקד עם מנהיגות שקטה ועוצמתית".
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות גדוד 932 במרחב זייתון
תיעוד מפעילות גדוד 932 במרחב זייתון
כוחות צה"ל בזייתון
(צילום: דובר צה"ל)
בימים האחרונים כוחות אוגדה 162, אוגדת החוד הסדירה של פיקוד הדרום, ממשיכים להילחם בשכונת זייתון, שבה חמאס ניסה להתרומם מחדש. בשכונה חיסלו הלוחמים מחבלים רבים בתקיפות אוויריות ובהיתקלויות בשטח. פעילי חמאס שנותרו בשכונה הגדולה למדו מהתמרון לא מעט: כמה לוחמי צה"ל נפצעו בימים האחרונים מפיצוץ פיר מוסתר שהוטמנו בו מטעני חבלה רבים ועמדות תצפית של הארגון הוקמו מחדש. עם זאת, קצין שהוביל את הלחימה במקום העיד כי "הגענו אליהם למודי ניסיון מהתמרון וידענו לתקוף אותם חכם ויעיל".
ביום הראשון של הפשיטה בזייתון נרשמו 10 היתקלויות, כמות גדולה יחסית שהעידה על ההתארגנות הצבאית המחודשת של חמאס בשכונה בחודשיים שבהם צה"ל יצא ממנה. ביום השלישי לפשיטה חמאס התקיל חמש פעמים את הכוחות, אך בהמשך דעכה ההתנגדות להיתקלות עד שתיים ביום. בשבת הותר לפרסום כי רס"ן אייל שומינוב (24) מכרמיאל, מפקד פלוגה בגדוד שקד שבחטיבת גבעתי, נהרג מפגיעת טיל נ"ט במהלך הפשיטה.