שעות לפני תחילת אירוע הילולת ל"ג בעומר בשכונת בית ישראל בירושלים, מארגניה תחמו היום (שני) מדרכות ציבוריות ברחוב למעברים נפרדים - לגברים ולנשים. שלטים צהובים הוצבו על המדרכה, ובהם נכתב "מעבר לגברים" במדרכה מצד שמאל ו"מעבר לנשים" במדרכה מצד ימין - בדרך אל האירוע.
2 צפייה בגלריה
בשכונת בית ישראל תחמו מדרכות ויצרו הפרדה לגברים ונשים
בשכונת בית ישראל תחמו מדרכות ויצרו הפרדה לגברים ונשים
"מעבר נשים" ו"מעבר גברים" בשכונת בית ישראל, היום. העירייה הורתה להסיר
קיום האירוע אושר על ידי המשטרה ועיריית ירושלים - ובעקבות פניית ynet, הנחתה העירייה להסיר את השלטים המדירים. זו לא הפעם הראשונה שבה מתרחשת במקום הפרדה, בניגוד מוחלט לפסיקות בתי המשפט בישראל והחלטה של הממשלה משנת 2014. בשנת 2019 הוצבו לא רחוק מהמקום, סמוך לישיבת הר צבי ובית המדרש "קהל פרושים", שלטים מדירים אחרים. גם אז החליטה עיריית ירושלים לשלוח צוות של פקחים עירוניים כדי שיסירו את השילוט המדיר.
ב-2010 קבע בג"ץ כי הפרדה בין גברים ונשים במדרכות בשכונת מאה שערים בירושלים היא אסורה, ואסר על הצבת סדרנים מטעם ועד השכונה כדי שישמרו על הצניעות במקום. בית המשפט נדרש אז לסוגיה לאחר שבימי חג הסוכות כפו גורמים קיצוניים באזור הפרדה על העוברים והשבים, בניגוד לחוק.
במרץ 2014 קבעה הממשלה בהחלטה שעברה כי "ממשלת ישראל מכירה בכך שתופעת הדרת הנשים במרחב הציבורי היא תופעה חמורה, המתאפיינת בהפלייתן של נשים באשר הן נשים. היא מחייבת פעולה ממשלתית אקטיבית לביעורה".
יוסי חביליו, סגן ראש העיר ירושלים, אמר בעקבות הצבת השלטים כי "המאבק על צביון ישראל יוכרע בירושלים, וירושלים לא תהיה טהרן. מי שהסכימו אתמול להפרדה מגדרית באירועים סגורים - קיבלו היום הפרדה מגדרית במרחב הציבורי בבירת ישראל. האירוע הזה לא חוקי ולא מוסרי, ואם עיריית ירושלים ידעה על קיומו או אפילו תמכה בו - מדובר על ביזיון שאין כדוגמתו. אני מתבייש שהפרדה מגדרית עוד מתרחשת בימי חיינו, ולאור הבחירות הקרובות - חושש מאוד מהבאות".