בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדש היום (שני) משפטו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, עלתה שוב לדוכן העדים כדי להיחקר על ידי סנגורו של נתניהו, עורך הדין עמית חדד, במסגרת תיק 1000 - תיק המתנות בו נאשם נתניהו בסעיף מרמה והפרת אמונים.
6 צפייה בגלריה
הדס קליין
הדס קליין
אחריה יעידו 15 עדים בתיק 1000. הדס קליין
(צילום: גלעד מורג)
6 צפייה בגלריה
הדס קליין, שמעון פרס וג'יימס פאקר
הדס קליין, שמעון פרס וג'יימס פאקר
פרס מכבה עוגת יום הולדת עם פאקר ומילצ'ן
6 צפייה בגלריה
הדס קליין, שמעון פרס וג'יימס פאקר
הדס קליין, שמעון פרס וג'יימס פאקר
פרס עם פאקר
השעה הראשונה של הדיון הייתה בדלתיים סגורות, ואסורה בפרסום. לאחר מכן ניסה חדד להראות שאת הסיגרים והשמפניות מפאקר צרכו גם אנשים אחרים בסביבתו, ולא רק משפחת נתניהו, והציג שני מכתבים שאינם קבילים כראיה (מכיוון שכותביהם טרם העידו במשפט) - וגם תמונות של שמעון פרס עם פאקר ומילצ'ן, כשלידם בין היתר גם כוסות שמפניה. באחד המכתבים שהציג חדד, מטעם מקורב לפאקר, נכתב כי ב-2016-2015 פאקר החזיק בבית בקיסריה ובדירה בתל אביב, וכי הוא נהג לארח אנשים רבים לארוחות ולהגיש להם אוכל, יין ושמפניות.
קליין אמרה כי מעולם לא הכחישה את הדברים האלה, וכי פאקר אכן נהג לשתות שמפניה וגם להגישה לאורחיו. היא הדגישה כי בניגוד למשפחת נתניהו - פרס לא לקח לביתו שמפניות, אלא רק התכבד באוכל ושתייה כאורח. לדבריה, באירוע עם מילצ'ן ופאקר היו שבעה אנשים, כמה מהם לא שתו - ולא נקנו שמפניות ורודות במיוחד עבור פרס. היא ציינה כי באותו אירוע פאקר שתה מים.
חדד ציין גם כי טילי, איש אמונו של פאקר שביקר עמו בארץ, שלח לו מכתב שלפיו הוא עישן סיגרים במשך כל יום במשך ה-83 ימים שבהם היה בישראל - ולא רכש אותם בעצמו, אלא קיבל אותם מפאקר. "אני לא מכירה את זה, ממש לא", השיבה קליין.
6 צפייה בגלריה
הראיות שהציג עמית חדד בבית המשפט
הראיות שהציג עמית חדד בבית המשפט
המכתב שהציג עמית חדד
בהמשך שאל עו"ד חדד את קליין על ההוצאות של מילצ'ן, וקליין אמרה כי היא לא מוכנה לפרט על דברים אישיים - כפי שקבעו גם השופטים. "אני לא אדבר גם על מה קניתי ב-15 אלף שקל במזומן לשרה, ואיך נתניהו ביקש טיפ של 3,000 שקל לטיול בטבריה, או כשראש הממשלה ביקש טיפ גדול. לא רציתי להגיד". חדד השיב לה כי "נבחן את ההמצאות", קליין ענתה: "זה לא שטויות" - וחדד עזב את הנושא.
עו"ד חדד שאל על אירוע שנרשם תחת השם 'יום הולדת לאמנדה', ריעיתו של מילצ'ן. ההוצאות עליו היו לדבריו כ-10 אל שקלים, ועוד כ-6,000 שקלים ציוד. קליין הסבירה שמדובר למעשה ביום הולדת לשרה נתניהו, ושהדבר נרשם כך מטעמי דיסקרטיות. "אני זוכרת שהכותרת הייתה 'יום הולדת לגברת נתניהו', ושגם בנימין נתניהו קם ונשא נאום לאשתו". חדד השיב: "זה היה יום הולדת משותף. שרה הייתה בת 53, ואמנדה 40, יום הולדת עגול". קליין: "אני יודעת שאלרנון היה מאוד שיהיה יום הולדת לשרה נתניהו". חדד הציג לקליין את הדוח שבו נכתב כי מדובר ביום הולדת לאמנדה. קליין: "מה רצית שאכתוב? שזו גברת נתניהו שחגגנו לה יום הולדת? תמיד שמרנו על דיסקרטיות". חדד: "אני אומר לך שכל מי שהיה באירוע אומר שהוא היה משותף לאמנדה ולשרה. זה היה יום הולדת 40 לאמנדה ולכן חגגו אותו ברוב פאר". קליין: "אני זוכרת שהיינו בלחץ איום ונורא שלא נצליח להרים את האירוע, מהפחד. לא כתבתי על זה כמו שלא כתבתי 'רצועת שעון למר נתניהו'. עבורינו זה היה אירוע לכבוד גברת נתניהו, זו הייתה כותרת בשבילנו".
עו"ד חדד שאל את קליין על עגילים שסיפרה שמילצ'ן קנה עבור שרה נתניהו, וטען כי הם נקנו דווקא עבור אמנדה. "אני בחיים לא אכתוב על חשבונית שזה עבור שרה נתניהו", השיבה קליין, אך אישרה כי יכול להיות שרעייתו של מילצ'ן קיבלה זוג אחד של עגילים. "הקפדתי לא לכתוב את השמות כי מבחינתנו זה היה דבר לא תקין (להעביר תכשיטים לרעיית רה"מ). העגיל השני הלך לשרה, ודאגנו שזה יגיע אליה בזמן".
6 צפייה בגלריה
עו"ד עמית חדד
עו"ד עמית חדד
אמר לקליין: "נבחן את ההמצאות". חדד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עדות קליין צפויה להימשך עוד כמה דיונים, ולאחר מכן תמשיך קבוצת העדים הראשונה של תיק 1000, הכוללת בסך הכול 15 עדים, בהם נהגו של מילצ'ן, מנהלת הבית ועדים נוספים, בהם קבוצת ספקים. קבוצה זו כוללת בסופה גם את מילצ'ן עצמו. בפרשת המתנות נאשם נתניהו במרמה והפרת אמונים.
על פי ההודעה שנמסרה הקיץ להגנה ולבית המשפט - לאחר סיום קבוצה אחת של עדים בתיק 1000, יחזרו להעיד עדים נוספים בתיק 4000, שעיקרה רגולציה, ובה גם חוקרי משטרה. לאחר קבוצה זו, יחזרו העדים בתיק 1000 ו-2000 להשמיע את עדותם.
לצד עו"ד חדד מייצגים בתיק 1000 את נתניהו עורכי הדין נועה מילשטיין וישראל וולנרמן. בדיון הקודם ביום רביעי שעבר, ציינה קליין בעדותה כי מילצ'ן מימן ארוחות שבישל השף חיים כהן במעון ראש הממשלה לשעבר נתניהו בבלפור, דבר שהשף סתר בעצמו. "באחת הארוחות שבישלתי אצל ארנון מילצ'ן, ביקשה ממני הגברת נתניהו שאבוא לבשל בבלפור להם ולנשיא המדינה. הסכמתי מיד וקבענו שידברו איתי מבית ראש הממשלה ונסגור את הפרטים", כתב כהן ברשתות החברתיות.
6 צפייה בגלריה
קליין אמרה כי מילצ'ן מימן ארוחות שבישל השף חיים כהן במעון רה"מ. בני הזוג נתניהו, כהן ומילצ'ן
קליין אמרה כי מילצ'ן מימן ארוחות שבישל השף חיים כהן במעון רה"מ. בני הזוג נתניהו, כהן ומילצ'ן
קליין אמרה כי מילצ'ן מימן ארוחות שבישל השף חיים כהן במעון רה"מ. בני הזוג נתניהו, כהן ומילצ'ן
(צילום: EPA, טל שחר, רויטרס )
הוא הוסיף: "מילצ'ן מיד קם מהשולחן, לקח אותי הצידה ולחש לי 'אני משלם את הארוחה שלהם'. אני סירבתי מיד בתוקף. זה היה יום שלישי בשבוע, ארבעה ימים אחרי הארוחה בבית מילצ'ן. הגענו לבלפור ובישלנו למשפחה ולנשיא כמתוכנן. את התשלום לארוחה קיבלנו כמו שקבענו מבית ראש הממשלה מתקציב האירוח כמקובל. 198 שקלים לסועד ועוד סכום למלצר. בלפור הזמין ובלפור שילם".
אחרי שדברי כהן מהיום הוצגו לקליין בדיון היום, היא השיבה: "כל השפים שהבאנו לבלפור אנחנו שילמנו. יגידו חיים כהן שלא, טעיתי ממרחק השנים. חיים כהן אמר לי שזו הפעם האחרונה שהוא מבשל להם. תבדוק אותי, כמה ארוחות היו בבלפור במימון ארנון מילצ'ן. אנחנו שילמנו את השפים שלנו".
קליין אמרה עוד: "שרה גם אמרה לי שהם לא יכולים להרשות לעצמם שהוא יאכל מקדונלד'ס ולכן היא רוצה שיהיה שם, היה עושה את כל ההכנות". חדד: "התגעגעתי לימים שאת מטנפת". קליין: "אני לא מטנפת, אני אומרת מה היה". אחר כך הוסיפה העדה: "נתניהו אמר לי פעם לאיזה נהג להגיד לו שישימו את השמפניות באוטו. היה מקרה ספציפי שהעמיסו בו את כל הדברים, אוכל, שמפניות וסיגרים. נתניהו אמר לי להעמיס". קליין ציינה כי היא גם פירטה מה להעמיס לנתניהו.