2 צפייה בגלריה
אורנה ברביבאי
אורנה ברביבאי
אורנה ברביבאי
(צילום: עידו ארז)
שרת הכלכלה וראש אגף כוח אדם בצה"ל לשעבר, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי, צפויה להתמודד על ראשות העיר תל אביב. ל-ynet נודע כי היא כבר החלה לפעול בכיוון. אם הדבר ייצא לפועל, זה יהיה בתמיכת מפלגתה יש עתיד - והיא תהיה המועמדת שלהם שם בבחירות המקומיות. ביש עתיד סירבו להגיב לידיעה. מלשכתה נמסר: "טרם התקבלה החלטה". גורמים שמעורים בפרטים טוענים שברביבאי כבר פועלת לקדם את התמודדותה.
ביש עתיד מקדמים בשבועות האחרונים מתחת לפני השטח את מועמדותו של ח"כ אלעזר שטרן להתמודד מטעם המפלגה על ראשות העיר חיפה מול ראש העיר המכהנת עינת קליש רותם.
בקדנציה הקודמת ובזמן ממשלת השינוי, אמור היה שטרן להיות מועמד הקואליציה לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, אולם בשל התבטאות בעייתית בריאיון, שבו אמר שבתקופת שירותו בצה"ל נגנזו תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות, התעוררה סערה גדולה ושטרן הסיר את מועמדותו.
2 צפייה בגלריה
אלעזר שטרן
אלעזר שטרן
ח"כ שטרן
(צילום: קובי קואנקס)
מאז עלה שמו של שטרן בעוד הקשרים שונים, אולם באחרונה אמרו גורמים פוליטיים כי הוא כבר נערך במתכונת מוגברת להתמודדות על התפקיד במימון גבוה של מפלגתו.
הבחירות המקומיות ייערכו בחודש אוקטובר והן מהוות את התשתית עבור המפלגות הגדולות ביום הבחירות לכנסת. זאת גם הסיבה שמפלגות לא מעטות מחפשות מועמדים אטרקטיביים להריץ ברשויות המקומיות גם למועצות וגם לתפקיד ראש העיר.