מטעמים והרבה עוגות. בבית של משפחת זדורוב בקצרין הכול כבר מוכן לחזרתו של רומן אחרי 15 שנה. כמה שעות לאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעור הפרקליטות על ההחלטה לשחרר את הנאשם ברצח תאיר ראדה למעצר בית, החלה אולגה זדורוב לארגן את הבית לשובו של בעלה בהמשך היום. "סוף סוף הגענו ליום הזה", אמרה בצהריים (יום ה') אשתו של רומן זדורוב כשלצדה בנם לאון לפני שיצאו לאסוף את זדורוב מכלא שאטה.
3 צפייה בגלריה
אולגה זדורוב
אולגה זדורוב
אולגה זדורוב בדרך לכלא שאטה
( צילום: אביהו שפירא )
השופט אלכס שטיין מבית המשפט העליון, שדחה את ערעור פרקליטות המדינה על ההחלטה לשחרר את זדורוב למעצר בית באיזוק אלקטרוני, הוסיף שלושה תנאים חדשים: איסור ביקור אנשים זרים בבית שבו ישהה זדורוב במעצר בית, מתן אפשרות למשטרה לבצע האזנות סתר לטלפונים ולמחשבים שבהם נעשה שימוש בבית והפקדת דרכונו של זדורוב כדי שלא ייצא מהארץ.
"אני מרגישה טוב, אני מרגישה מסופקת ומאוד מאושרת", אמרה האישה אולגה. "אני מקווה שיספיקו לארגן את כל הניירת והיום הוא כבר יחזור הביתה. אחרי שהגעתי מהעבודה התחלתי לארגן את הבית, אוכל והכול. כולי מתרגשת. הם רוצים לראות שאנחנו עומדים בכל התנאים ובעזרת השם - ברגע שהם מקבלים את כל האישורים הוא יוצא".
3 צפייה בגלריה
אולגה זדורוב עם בנה לאון
אולגה זדורוב עם בנה לאון
"רומן כבר מסודר מבחינתו". אולגה זדורוב עם בנה לאון
(צילום: גיל נחושתן)
- את נראית רגועה, אבל אני מניח שאת מתרגשת. "בטח, אין לי אפילו איך לתאר את זה, סוף סוף אחרי 15 שנים רומן ירגיש את הבית. בכל מקרה, התנאים קשים, אבל אנחנו יחד נסתדר ונתמוך. דיברנו היום כמה פעמים, הוא כבר ארגן את התיק. הוא כבר מסודר מבחינתו, מאורגן. יאללה, שיגיע המומנטום הזה ונפגוש אותו".
פרט לאולגה מחכים בבית הבן הגדול לאון בן 15 והבן הקטן בן 5. "כבר מיום ההחלטה בבית המשפט המחוזי לשחרר את רומן למעצר בית הם מתרגשים וכל יום שואלים 'אימא, מתי?'. הנה, עכשיו נוכל לשמח אותם שזה יקרה היום. אני מקווה שגם במשפט החוזר נסיים עם אותה בשורה מאושרת".
הבן לאון נשמע גם הוא נרגש מאוד לקראת שובו של אביו הביתה. "הכנתי לו מתנות", אמר הבן הבכור. האם הוסיפה: "הוא רוצה לתת חיבוק לאבא שראה אותו חצי שעה בביקורים אבל לא היה איתו, לא הרגיש אותו, לא חיבק אותו".
3 צפייה בגלריה
רומן זדורוב בית מגוריו
רומן זדורוב בית מגוריו
רומן זדורוב ובית המשפחה בקצרין
(צילום: אלעד גרשגורן, גיל נחושתן)
בקביעתו לשחרר את זדורוב למעצר בית, ציין השופט שטיין כי "החלטתו של שופט בית המשפט העליון לבטל את הרשעת הנידון ולקיים בעניינו משפט חוזר – משמעה כרסום משמעותי לכאורה בחומר הראיות שבבסיס ההרשעה. כרסום זה, כמובן, אינו מוחק מניה וביה את הראיות שעומדות לחובת הנאשם במשפט החוזר: ראיות אלו ממשיכות לעמוד על תילן ולהפנות אצבע מאשימה כלפי הנאשם. ברם, אם התביעה לא תצליח להתמודד עם הכרסום שלכאורה חל בראיות אלו, באופן שימחק מכול וכול את הספק המוחשי לגבי אשמתו של הנאשם, יהא על בית המשפט אשר מקיים את המשפט החוזר לזכות את הנאשם.
"הראיות החדשות שעניינן עקבות הנעליים הזרות בתא השירותים שבו נרצחה המנוחה, דם המנוחה על אחת מהעקבות הללו, וכתמי דמהּ של המנוחה בתא השירותים האחר – כל אלה טעונות בירור משפטי יסודי שבמסגרתו תידרש התביעה להפריך את תזת החפות של המשיב באופן שיסיר כל ספק סביר לגבי אשמתו", הוסיף השופט שטיין. "בשלב הנוכחי, בצדן של ראיות לכאורה אשר מצביעות על אשמתו של המשיב במעשה הרצח המיוחס לו, ניצבות ראיות שמכרסמות לכאורה בתזת האשמה".