ארצות הברית הצניחה אתמול (יום שבת) לראשונה סיוע לרצועת עזה, בזמן שבעולם מתגברות האזהרות על אסון הומניטרי שפוקד את התושבים. בכך היא הפכה למדינה החמישית שמזרימה סיוע לעזתים מאז החלה המלחמה ב-7 באוקטובר.

מאז הוצנח הסיוע החל ברשתות הפלסטיניות מעין טרנד Unboxing חדש, שכחלק ממנו פותחים העזתים את חבילות הסיוע ומציגים מה יש בתוכן. אחד מהם, חאזם סרור, הציג את תכולת החבילה שכוללת ארבע ארוחות עשירות ולצידן רוטב טבסקו, מלח וסוכר - ולקינוח סוכריות סקיטלס. הסיוע הירדני, לצד זאת, כולל שלוש ארוחות - בוקר, צהריים וערב - וקפה.
לפי פיקוד המרכז האמריקני, החבילות הוצנחו מעל חופי הים התיכון ברצועה על-ידי מטוסי C-130 של חיל האוויר, כדי לאפשר לאזרחים גישה לסיוע חיוני. המבצע יצא לפועל בשיתוף חיל האוויר המלכותי הירדני וצה"ל, ובמהלכו הוצנחו כ-38 אלף ארוחות.
בבית הלבן הסבירו כי ההצנחות האוויריות יימשכו, והוסיפו כי ישראל תומכת בכך. המבקרים, מנגד, טוענים שההצנחות האוויריות פחות יעילות ממשלוח סיוע באמצעות משאיות. עם זאת, בשבועות האחרונים התגברה התופעה של ביזת המשאיות הללו, ובאחד המקרים אף אירע אסון שלפי הפלסטינים נהרגו בו יותר מ-100 בני אדם - ובעקבותיו הצטרפה ארה"ב להצנחת החבילות. למרות זאת, עובדי סיוע מלינים על כך שמדובר באמצעי לא יעיל, והמשלוחים שמוצנחים לא עונים על הצורך של יותר משני מיליון עזתים ברצועה.